سرویس: اجتماعی 08:20 - دوشنبه 27 اردیبهشت 1395

سوالی که فعلا جواب ندارد؛

اصفهانی‌ها به جزینی برای شورای شهر رأی دادند یا تیم ملی کشتی؟

حضور رسول جزینی در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی موجب شده تا وی به عضو غایب جلسات شورای شهر تبدیل شود و در شرایط فعلی این سؤال به وجود آمده است که جزینی چگونه می‌خواهد پاسخ گوی مردمی باشد که به او رأی دادند تا راهی شورای شهر شود؟

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، رسول جزینی در دوره بازیگری کشتی گیر چندان مطرحی نبود و عنوان قابل توجهی در عرصه بین المللی به دست نیاورد اما حضورش در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و شهرت به دست آمده، وی را بر آن داشت تا برای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کاندیدا شود و در نهایت نیز توانست به عنوان یکی از ۲۱ عضو برگزیده راهی پارلمان شهری اصفهان شود.

دوری محمد بنا از تیم ملی موجب شد تا جزینی از دنیای ورزش فاصله گرفته و تمرکزش را معطوف به شورای شهر کند که البته بیشترین حوزه دخالتی و تصمیم گیری وی به سازمان نوپای ورزش معطوف شده بود که حتی در مقطعی در ساختمان این سازمان مستقر شده بود و برنامه‌های کاری وی نیز در همین محل انجام می‌شد.

اما پس از حضور دوباره محمد بنا در تیم ملی، جزینی نیز دوباره به عنوان مربی این تیم انتخاب شد و بازگشتش به تیم ملی موجب شد تا زمان کمتری را به شورای شهر اختصاص بدهد؛ تا جایی که در مقاطعی حضور وی در پارلمان شهری، تنها به شرکت در جلسات علنی محدود شده بود اما این اواخر حتی دیگر در جلسات علنی شورای شهر نیز غایب است.

چندی قبل محمد بنا در گفت وگویی با رسانه‌ها به انتقاد از ورزشکارانی پرداخته که وارد عرصه سیاست می‌شوند و در بخشی از آن با نام بردن از رسول جزینی مدعی شده وی یکی از بهترین مربیان سنگین وزن کشتی است اما از زمانی که شهر عضو شورای شهر اصفهان شده است، یکی دو روز در تمرینات غیبت دارد و در زمان تمرینات نیز گوشی موبایل به دست، به دنبال پیگیری موارد مربوط به شورای شهر است.

انتقاد صریح بنا نسبت به حضور جزینی در شورای شهر این احتمال را به وجود آورده که با سنگین و فشرده شدن تمرینات تیم ملی، جزینی ناچار به انتخاب بین شورای شهر و تیم ملی کشتی فرنگی شود اما با گذشت چند ماه عملاً چنین اتفاقی رخ نداده است و معلوم شد که جزینی نه می‌تواند از تیم ملی دل بکند و نه توان دل بریدن از شورای شهر را دارد.

عدم حضور جزینی در اصفهان و دوری وی از وقایع موجب شده تا وی حتی نسبت به وقایع سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز که زمانی تمام تصمیمات ریز و درشت آن با نظر مستقیم وی اعمال می‌شد، نیز بی تفاوت باشد زیرا تقریباً همه می‌دانند که جزینی به هیچ عنوان موافق حضور مسعود انصاری مهر در سازمان ورزش شهرداری نیست و توقع داشت به عنوان فرد ورزشی شورای شهر، انتخاب مسئول این سازمان در اختیار وی قرار گیرد اما غیبت وی در اصفهان و دور شدنش از جریانات موجب شد تا حکم سرپرستی انصاری مهر نیز به مدیرعاملی ارتقا پیدا کند.

در حال حاضر فرصت کوتاهی تا المپیک باقی مانده است و به طور حتم تمام وقت جزینی و سایر همکارانش در تیم ملی کشتی فرنگی، صرف آماده سازی تیم ملی برای شرکت در این رقابت‌ها باشد و در این میان وی کمتر از گذشته فرصت رسیدگی به وظایفش در شورای شهر اصفهان را خواهد داشت.

با توجه به شرایط موجود این سؤال به وجود آمده است که جزینی چگونه می‌خواهد پاسخ گوی مردمی باشد که به وی رأی دادند تا راهی شورای شهر شود و وی چه جوابی در قبال کم کاری خود در این خصوص خواهد داشت و چگونه می‌خواهد آنرا جبران کند؟

البته موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات المپیک، مایه افتخار و مباهات تمام مردم ایران و اصفهان خواهد بود اما واقعیت اینجاست که مردم اصفهان به جزینی رأی دادند تا عضو شورای شهر شود و خواسته‌ها و توقعات آن‌ها را برآورده کند و مربیگری جزینی در تیم ملی به خواست و نظر اصفهانی‌ها نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.