سرویس: اجتماعی 08:06 - یکشنبه 26 اردیبهشت 1395

کارشناس نرم‌افزار عنوان شد؛

جلوگیری از هک وای فای و مقابله با نرم‌افزار دامپر

یکی از کارشناسان نرم‌افزار شهرستان گرمه گفت: با ورد به بخش تنظیمات مودم adsl و غیرفعال سازی گزینه WPS به‌راحتی می‌توان مودم خود را در برابر نفوذ هرگونه نرم‌افزاری ایمن ساخت.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از پایگاه خبری گرمه، آخوندی از کارشناسان نرم‌افزار شهرستان گرمه با بیان اینکه امروزه بسیاری از کاربرانی که از اینترنت بخصوص وای فای استفاده می‌کنند نگران هک شدن وای فای خود هستند افزود: روند هک کردن Wi-Fi ها زمان زیادی نیاز دارد و در این پروسه باید تمامی ترکیب‌های پسوردها و کدها را حدس زد، اما با استفاده از تکنیک جدید می‌توان موانع امنیتی مودم‌های Wi-Fi را دور زد و تقریباً بلافاصله به رمز عبور آن دسترسی پیدا کرد.

وی افزود: روند هک کردن در مودم‌های قدیمی شایع‌تر است؛ چراکه این نوع مودم‌ها از پشتیبانی کمتری برخوردار هستند و در برابر تکنولوژی‌های جدید آسیب‌پذیری بیشتری دارند و نرم‌افزار اندروید ‌دامپر که شناخته شده‌ترین نرم‌افزار برای هک Wi-Fi است، به‌سادگی با هک مک آدرس مودم یا هر دستگاه سخت‌افزاری دیگری اقدام به هک Wi-Fi می‌کند.

محمد آخوندی، راهکار ساده و عملی برای جلوگیری از هک شدن Wi-Fi در مقابل این نرم‌افزار را انتخاب رمزهای پیچیده دانست و تأکید کرد: انتخاب رمزهای پیچیده و تلفیقی از کاراکترها می‌تواند راهکاری مهم برای مقابله با این امر باشد.

وی همچنین اظهار داشت: روش مؤثر دیگر این است که کاربران قابلیت WPS مودم خود را از بخش تنظیمات مودم وای فای خاموش کنند.

این کارشناس نرم‌افزار ادامه داد: تنها راه دسترسی نرم‌افزارهایی همچون دامپر به رمزهای مودم وایرلس همین گزینه است و درصورتی‌که گزینه WPS غیرفعال شود هیچ‌یک از نرم‌افزارهای موجود قادر به هک وای فای نخواهند بود.

وی با اشاره به تکنیک WPS خاطرنشان کرد: این روش به هکرها اجازه می‌دهد تا بسیار سریع‌تر از گذشته، رمز عبور شبکه‌های بی‌سیم را بیابند و در این روش هکرها به‌جای تلاش برای یافتن PIN کد مودم که ساعت‌ها به طول می‌انجامد، بر ‌اساس برخی پردازش‌های آفلاین خاص، با اولین حدس خود به رمز عبور دست خواهند یافت و تمامی مراحل موردنیاز برای یافتن رمز عبور به این روش، تنها یک ثانیه بیشتر زمان نخواهد گرفت.

آموزش تصویری جلوگیری از هک مودم:

مرحله ۱: ابتدا مرورگر خود را اجرا و با تایپ آدرس 192.168.1.1 و وارد ساختن واژه Admin در بخش یوزرنیم و پسورد وارد مدیریت دستگاه مودم خود شود.

هک با دامپر (1)

مرحله ۲: پس از ورود به بخش تنظیمات مودم سربرگ Interface setup را انتخاب نماید و بر روی گزینهwireless کلیک کنید تا تنظیمات مربوط به این بخش نمایش داده شود.

هک با دامپر (2)

مرحله ۳: در صفحه پیش رو به دنبال گزینه WPS بگردید و در صورت پیدا نمودن، آن را در حال OFF  قرار دهید تا برای همیشه از هک مودم خود با نرم‌افزارهایی همچون دامپر جلوگیری کنید.

هک با دامپر (3)

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.