سرویس: اخبار شهرستان 14:15 - جمعه 24 اردیبهشت 1395

امام جمعه شهر نصرآباد:

نقش جبهه مقاومت در ثبات و امنیت ایران مشهود است

حجت الاسلام فرهنگ گفت: در سایه همین حضور و مبارزه و مقاومت است که به لطف الهی و برکت جبهه مقاومت کشور ما امن ترین کشور است.

به گزارش اصفهان شرق، حضرت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ، امام جمعه نصرآباد جرقویه، در آغازخطبه اول نماز جمعه 24  اردیبهشت 95 ، ضمن توصیه نمازگران به رعایت تقوای الهی؛  درباره مفهوم تقوا گفت: تقوا یعنی این که انسان آن چه را خدای متعال دوست دارد، دوست بدارد و انجام دهد؛ و آن چه را خدا دوست ندارد ترک کند و زیر بار هیچ گناهی نرود.

قناعت و اقتصاد مقاومتی

امام جمعه نصرآباد ، خطبه اول را همچون هفته های قبل به موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص داد و از قناعت به عنوان یکی از راه کارهای دینی برای تقویت  اقتصاد مقاومتی یاد کرد، و افزود: قناعت به معنی راضی بودن به نعمت های الهی در اختیار و استفاده به اندازه نیاز از آنها و نداشتن حرص و طمع در زندگی است ،که چنین روحیه ای نقش موثری در تقویت اقتصاد مقاومتی و الهی شدن زندگی انسان دارد.

آثار قناعت در تقویت اقتصاد مقاومتی

فرهنگ سپس با استناد به آیات و روایات به تبیین و تشریح آثار قناعت در زمینه اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: داشتن زندگی خداپسندانه و حیات طیبه ، رسیدن به عزت ، گره گشایی از کار دیگران بدون داشتن طمع و چشمداشت ، افزایش روحیه شکرگزاری و در نتیجه افزایش نعمت و راضی بودن از خداوند و به دست آوردن رزق حسن در سایه این رضایت از آثار قناعت در زندگی است، که چنین روحیه ای نقش موثری در تقویت اقتصاد مقاومتی دارد.

جوانی بهار عمر انسان

امام جمعه نصرآباد در طلیعه خطبه دوم نیز نمازگزاران را به رعایت تقوا وپاکی و ترک گناه و معصیت بویژه در ایام ماه شعبان که دروازه ورود به ماه مبارک رمضان است، توصیه کرد؛ و با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان  به بیان مطالبی در رابطه با جوانان پرداخت ،و گفت: جوانی بهار عمر انسان است و باید از این فرصت بیشترین استفاده را برای بندگی خدا و خدمت به خلق خدا برد.

افتخار خدا به جوانان

علیرضا فرهنگ با بیان حدیثی از وجود نازنین پیامبر اعظم گفت: جوانان بیش از همه آماده دریافت حقایق الهی هستند، و خداوند به خاطر جوان مومنی که در مقابل گناه ایستادگی نموده و برای خدای منان سجده می کند به فرشتگان خود مباهات و به این جوان افتخار می کند.

راهکاری برای نیفتادن جوان در دام شیطان

وی با خطاب قراردادن  دختران و پسران جوان حاضر در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: امروزه دشمن به طرق مختلف از جمله فضای مجازی و ماهواره ها در صدد اشاعه انحرافات جنسی بین جوانان است؛ و بهترین سد در برابر گناهان و مصون ماندن از این فتنه ها عبودیت و بندگی خدا و ارتباط مستمر با ذات اقدس الهی است. اگر جوانان ما به عبودیت و بندگی خدا بپردازند و در تحصیل علم و انجام کار جدیت به خرج دهند، اهداف شوم دشمن نقش بر آب خواهد شد.

وظایف مسوولان در قبال جوانان

خطیب مذکور  سپس مسوولان را مورد خطاب قرار داد و گفت: جوانان سرمایه های عظیم و آینده سازان کشور هستند و باید مسوولان قدر آنها را بدانند و به فکر اشتغال و ازدواج و مسکن آنها باشند.

ضرورت افرایش زاد و ولد در کشور

نامبرده  با اشاره به روز ملی جمعیت و ضرورت افزایش زاد و ولد در کشور تصریح کرد: دشمن در پی پیر شدن جمعیت و کاهش جمعیت جوان کشور است تا به اهداف خود برسد؛  به همین جهت مقام معظم رهبری با استناد به آیات و روایات تاکید بر افزایش جمعیت  دارند و همه مردم و مسوولان وظیفه دارند برنامه ریزی و اقدام  لازم برای افزایش جمعیت و ازدیاد نسل شیعه داشته باشند.

روز نکبت

نامبرده با اشاره به سالروز به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان یک کشور از سوی مستکبرین و نام گذاری این روز به نام روز نکبت گفت: در حقیقت اسرائیل لکه ننگی در تاریخ و  عامل همه بدبختی ها و در گیری ها در منطقه و جهان و خط قرمز و مورد حمایت امریکای جنایتکار است و سر امریکا در آخور اسرائیل است، به همین جهت روی همه جنایات این رژیم غاصب سرپوش می گذارد و در همه جا و همه مذاکرات امنیت اسرائیل را خط قرمز خود اعلام می دارد.

واقعه خان طومان و نقش امریکا

امام جمعه نصرآباد با غیر قابل اعتماد خواندن امریکا از واقعه خان طومان و تعطیل شدن حج به عنوان دو موضوعی یاد کرد که با نقشه امریکا و انگلیس و اسرائیل اجرا شد و افزود: اینها دو ماه آتش بس در سوریه اعلام کردند، البته نه با هدف صلح، بلکه با هدف مسلح کردن و تجهیز تروریستها از لحاظ نیرو و امکانات، و حادثه خان طومان که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای مقاومت شد، در سایه اعتماد به امریکا شکل گرفت و این موضوع نشان داد که امریکا در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیست.

علت حمایت امریکا از تروریستها

وی با بیان این که امریکا همواره در فکر تامین امنیت اسرائیل است، گفت: با شکست جبهه مقاومت در سوریه اسرائیل امن تر خواهد شد و با شکست تروریست ها امنیت اسرائیل بر باد خواهد رفت، به همین جهت امریکایی ها از تروریست ها حمایت و آنها را تجهیز می کنند.

نقش جبهه مقاومت در ثبات و امنیت ایران

وی با بیان این که جبهه استکبار به خوبی می داند که مرکز مقاومت در ایران است و مقاومت از زبان رهبر ایران اسلامی دارد منتقل می شود، تصریح کرد: نکته کلیدی در همه این درگیری ها در کشور های مختلف از جمله سوریه ، عراق ، لبنان ،  یمن و… حمله به ایران است و اگر الان جوانان ما در کشور سوریه جان خود را نثار می کنند ، برای دفاع از حرم اهل بیت و همچنین کوتاه کردن دست دشمن ار دسترسی به ناموس و کیان ایران اسلامی است و در سایه همین حضور و مبارزه و مقاومت است که به لطف الهی و برکت جبهه مقاومت کشور ما امن ترین کشور است.

تعطیلی حج توطئه استکبار و همراهی آل سعود

امام جمعه نصرآباد درباره حج امسال گفت: با دسیسه استکبار کار رژیم آل سعود به جایی رسیده که حج ، این بزرگترین واجب الهی ، در حال تعطیل شدن است و در دیداری که مسوولان حج با مراجع داشتند ، با توجه به شرایط مطرح شده از سوی آل سعود، نظر به تعطیلی حج به علت نبود امنیت حجاج و خدشه دار شدن عزت  ایران اسلامی است و  این موضوع نشان می دهد که وهابیت خبیث در پی تعطیلی حج و در عوض تربیت تروریست هاست که اینها نشانه افول و نابودی این حکومت بسیار ظالم است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.