سرویس: یادداشت 12:58 - جمعه 24 اردیبهشت 1395

اندر ماجرای ابطال یک رای؛

به چه چیز پایبند هستند؟

ماجرای خانم مینو خالقی که می توانست با پایبندی به قانون به راحتی خاتمه یابد، با جرزنی چندباره اصلاح طلبان به موضوع هر محفل و مجلسی تبدیل شده است.

اصفهان شرق، بیایید یک بار از ابتدای قضیه مرور کنیم؛ شخصی برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی ثبت نام می کند. در روند بررسی صلاحیت وی، مجموعه شورای نگهبان اخباری دریافت می کند که صلاحیت او را زیر سؤال می برد اما افرادی واسطه شده و به اعتبار شهادت آنان صلاحیت وی مورد تأیید قرار می گیرد. در جریان برگزاری انتخابات، اسنادی که مؤید عدم صلاحیت آن شخص است توسط هم فکران او به دست شورای نگهبان می رسد و شورای نگهبان نیز بر اساس وظیفه قانونی خود، رأی به عدم صلاحیت و ابطال آرای وی می دهد.

شخص مذکور به جای پیگیری موضوع از مسیرهای قانونی، اقدام به نامه نگاری کرده و مدد می طلبد!!

این قضیه در رسانه ها و محافل اصلاح طلب که حامی او بوده اند، به دستاویزی برای حمله به شورای نگهبان تبدیل می شود. در این میانه، عکسهای بدون حجاب منتسب به خانم مذکور در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر می شود و او نیز اصالت عکسها را رد کرده و آن را جعلی می خواند. از طرف دیگر همان کسانی که تا دیروز این خانم را وسیله رسیدن به اهداف خود در مخالفت با شورای نگهبان کرده و آبروی او را سر دست گرفته بودند، موضوع حریم خصوصی و آبروی افراد را مطرح می کنند؛ که البته فارغ از نادرست و ناصحیح دانستن انتشار تصاویر، باید از اینان پرسید اگر عکسها واقعی است، خانم خالقی چه چیزی را تکذیب می کند و بهتر نیست از محضر مردم شریف به خاطر فریبکاری و پنهان نمودن واقعیات عذرخواهی کند؟ و اگر عکسها جعلی است به چه اعتراض می کنند؟؟!!

اما ادامه داستان..

پرونده به هیأت حل اختلاف قوا ارجاع می شود و چند روز بعد خبری به نقل از یک نماینده مجلس منتشر می شود مبنی بر اینکه این هیأت، نظر شورای نگهبان را در رد صلاحیت و ابطال آرای خانم خالقی تأیید کرده است.

در حالی که هنوز هیأت حل اختلاف قوا به طور رسمی چیزی را اعلام نکرده، اما محافل اصلاح طلب بر طبل مخالفت کوبیده و ندا سر می دهند که اصلاً اختلاف بین قوا نبوده بلکه اختلاف بین خانم خالقی و شورای نگهبان بوده است.

در اینجا چند سؤال به ذهن خطور می کند:

1- چرا خانم خالقی از همان ابتدا به شورای نگهبان شکایت نکرده و از طرق قانونی پیگیر موضوع نشده است؟

2- اگر موضوع بین خانم خالقی و شورای نگهبان بوده، مواضع مسئولین قوه مجریه و بخصوص شخص رییس جمهور در دفاع از خانم خالقی و دعوت وی به ضیافت شام دولت چه معنا و دلیلی می تواند داشته باشد؟

3- طبق قانون، نظارت بر همه مراحل انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و اگر اصلاح طلبان به قانون تعهد دارند این همه غوغاسالاری برای چیست؟

4- اگر اصلاح طلبان نه نظر شورای نگهبان را قبول دارند و نه مراجع دیگر را، پس به چه چیز پایبند هستند؟

5- آیا این رفتارها تکرار همان رفتارهای غیرقانونی سال88 به شکلی دیگر نیست؟ آن روز اردوکشی خیابانی و امروز غوغاسالاری و اردوکشی رسانه ای. آیا اینگونه رفتارها، نجیبانه است؟

6- آیا حضرات اصلاح طلب واقعاً به حفظ آبروی افراد پایبندند یا از نظر آنان برای رسیدن به هدف می توان از هر وسیله ای بهره برد؟ و اصولاً آیا خانم خالقی می داند چگونه او را وسیله ای برای رسیدن به اهدافشان قرار داده اند؟

7- چرا اصولاً اصلاح طلبان هرگاه قانون تأمین کننده منافع آنان باشد قبولش می کنند و هر زمان که مطابق امیال آنان نباشد، در برابر آن می ایستند؟

امیدواریم همه با پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی و انقلابی بتوانیم نگاهبان خون شهیدان این مرز و بوم باشیم و عاقبتمان ختم به خیر شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.