سرویس: غیر تولیدی 10:30 - پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395

سپاهان و گیتی پسند روی نوار ناکامی؛

پایتختی فوتبال ایران از اصفهان به تبریز می رود

در این سالها اصفهان تنها استانی بوده که قدم به قدم و شانه به شانه با تیمهای پرسپولیس و استقلال حرکت کرده و همیشه هم به عناوین مهمی دست پیدا کرده است.در حقیقت تیم فوتبال سپاهان با ۵ عنوان قهرمانی لیگ و ۴ عنوان قهرمانی جام حذفی رکورددار قهرمانی در این دو دهه اخیر فوتبال ایران است و ذوب آهن هم با ۳ عنوان قهرمانی جام حذفی این موفقیت ها را تکمیل کرده اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز سال گذشته و در همین روزها فوتبال اصفهان مهیای قهرمانی تیم فوتبال سپاهان در جریان مسابقات لیگ برتر می شد و شاگردان حسین فرکی با قرار گرفتن در بین سه تیم مدعی قهرمانی لیگ چهاردهم در نهایت موفق شدند در روز ۲۵ اردیبهشت ماه جام قهرمانی لیگ را به بالای سر ببرند.

البته این قهرمانی که بیشتر شبیه به یک معجزه بود تنش های بسیار زیادی بین فوتبال اصفهان و تبریز ایجاد کرد و رابطه ای که قبل از این به شدت گل و بلبل بود به خاطر حواشی ایجاد شده شکرآب شد تا تبریز و اصفهان تبدیل به دو رقیب جدی در عرصه فوتبال ایران بشوند.

دو هفته بعد هم ذوب آهن این افتخار بزرگ را تکمیل کرد و با شکست نفت تهران در فینال جام حذفی دبل جام فوتبال اصفهان را تکمیل کرد تا دو تیم سپاهان و ذوب آهن با این قهرمانی ها پایتختی فوتبال اصفهان در ایران را تثبیت کنند. این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که قرمزو آبی پرطرفدار تهران جایگاه آنچنان قابل قبولی در جدول لیگ بدست نیاوردند و اصفهانی ها با این اتفاق ثابت کردند که فوتبال اصولی همراه با برنامه ریزی می تواند در نهایت منجر به موفقیت شود. البته در این سالها اصفهان تنها استانی بوده که قدم به قدم و شانه به شانه با تیمهای پرسپولیس و استقلال حرکت کرده و همیشه هم به عناوین مهمی دست پیدا کرده است.

در حقیقت تیم فوتبال سپاهان با ۵ عنوان قهرمانی لیگ و ۴ عنوان قهرمانی جام حذفی رکورددار قهرمانی در این دو دهه اخیر فوتبال ایران است و ذوب آهن هم با ۳ عنوان قهرمانی جام حذفی این موفقیت ها را تکمیل کرده اند.

اما در این فصل شرایط برای فوتبال اصفهان آنطور که باید و شاید خوب نیست و خروج سپاهان از گردونه مدعیان باعث شد تا تمام بار فوتبال اصفهان بر روی دوش ذوب آهن قرار گیرد. سپاهان برای سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نخواهد بود و ذوب آهن هم اگر نتواند از طریق بازی های لیگ به سهمیه برسد باید در بازی فینال جام حذفی تلاش خودش را انجام دهد تا با کسب عنوان قهرمانی چراغ آسیایی فوتبال اصفهان را برای سال آینده روشن نگه دارد.

از طرف دیگر در این روزها و در شرایطی که اصفهانی ها نگران نتایج تیم سپاهان در لیگ برتر هستند فوتبال تبریز وضعیت بسیار متفاوتی را پشت سر می گذارد و صعود سومین نماینده این استان به لیگ برتر باعث شده تا در سال آینده حجم بسیار زیادی از اخبار فوتبال ایران به سمت و سوی تبریزی ها اختصاص داده شود.البته فوتبال اصفهان در اواسط دهه هفتاد این تجربه را پشت سر گذاشته و با حضور سیمان سپاهان، ذوب آهن و پلی اکریل با ۳ تیم در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشته است.

ماشین سازی در حالی در فاصله یک هفته تا پایان رقابت های لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد که تیم گیتی پسند نماینده اصفهان در این مسابقات شرایطی برعکس با ماشین سازی را تجربه می کند و در آستانه سقوط به لیگ دسته دوم قرار گرفته تا یک ناکامی دیگر در فوتبال اصفهان به ثبت برسد. از طرف دیگر تراکتورسازی تبریز در آسیا شرایط خوبی دارد و در لیگ هم مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و به احتمال زیاد به این عنوان هم دست پیدا می کند.

تبریزی ها در این شرایط به نوعی پایتختی فوتبال ایران را در سال آینده به استان خودشان انتقال خواهند داد و اگر شرایط فوتبال سپاهان برای لیگ شانزدهم به همین ترتیب باشد باید گفت که اصفهان عنوانی را که سالها در اختیار داشته و به آن تکیه کرده است را باید به صورت موقت تحویل فوتبال تبریز دهد.

 

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.