سرویس: اجتماعی 12:03 - پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395

خوراکی‌های طبیعی جایگزین ایبوپروفن

ایبوپروفن یکی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی حال حاضر در بازار است. به راحتی می‌توان آن را خرید زیرا بدون نسخه نیز به فروش می‌رسد. این دارو برای پایین آوردن تب و به طور خاص‌تر برای تسکین درد و التهاب که در اثر اختلالاتی مثل سردرد، درد قاعدگی، ورم مفاصل و جراحت‌های جزئی به وجود می‌آید، قابل مصرف است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از بازده، درست است که ایبوپروفن به عنوان تب‌بر، ضد درد و ضد التهاب موثر است، اما عوارض جانبی ناخواسته‌ای نیز دارد. برخی از این عوارض عبارتند از سرگیجه، تهوع، استفراغ، ناراحتی معده، نفخ، اسهال، یبوست، اضطراب، بثورات یا خارش خفیف پوستی و زنگ زدن گوش. مصرف آن برای زنان بارداری که سه ماهه‌ی آخر حاملگی را طی می‌کنند و اطفال زیر دو سال -مگر به توصیه‌ی پزشک- ممنوع است.
شاید از عوارض جانبی ذکر شده در بالا ترسیده باشید اما گاهی واقعا نیاز دارید چیزی بخورید که درد یا التهابی که درحال‌حاضر با آن مواجه شده‌اید را تسکین بدهد. نگران نباشید! چندین و چند جایگزین طبیعی برای ایبوپروفن وجود دارد. به جای این‌که این قرص را بخورید و عوارض جانبی متعددش را تحمل کنید، برخی از جایگزین‌های ذکر شده در این نوشتار را امتحان کنید. تاثیر همیشگی این مواد ثابت شده‌است:
۱. زردچوبه

این ادویه‌ی معروف به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی فوق‌العاده، می‌تواند درد و التهابی را که موجب آزارتان شده‌است، پایان بدهد. می‌توانید چند قطره آب به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود و روی نقاط دردناک بگذارید. همچنین می‌توانید کپسول زردچوبه را از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی بخرید.
۲. زنجبیل

مصرف چای زنجبیل علاوه بر این‌که با سوءِ هاضمه مبارزه می‌کند، برای مفاصل و ماهیچه‌های دارای درد و ملتهب نیز مفید است. معروف است که استفاده‌ی موضعی از زنجبیل تازه‌ی رنده شده، تاثیر مثبتی روی آرتروز دارد.
۳. شیرین‌بیان

این روزها، بسیاری از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی و حتی داروخانه‌ها، شیرین‌بیان را به صورت کپسول عرضه می‌کنند. با وجود این‌که این گیاه در کاهش درد و التهاب موثر است، برای افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا و زنان باردار خوب نیست.
۴. پنجه‌گربه

این گیاه که بومی امریکای جنوبی و مرکزی است، به دلیل خواص ضدالتهابی شگفت‌انگیزی که دارد، مورد تکریم است. شما می‌توانید پنجه‌گربه را به صورت قرص یا به شکل چای در بسیاری از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی و در فروشگاه‌های اینترنتی پیدا کنید.
۵. روغن ماهی

خوردن روغن ماهی به دلیل خواص ضدالتهابی زیاد آن برای افراد مبتلا به آرتریت بسیار مفید است. از آن‌جایی که روغن ماهی یک مکمل محبوب است، شما می‌توانید کپسول آن را از سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی تهیه کنید. حتی می‌توانید در برنامه‌ی غذایی خود مقدار زیادی ماهی چرب بگنجانید.
۶. ریحان

یک فنجان چای ریحان را می‌توان به طور منظم نوشید تا زمانی که درد و التهاب تسکین بیابد. همچنین، می‌توانید ضماد برگ و ریشه‌ی ریحان را در نقاط دردناک و ملتهب بگذارید.
۷. مخمر آب‌جو

مخمر آبجو که به عنوان یک داروی گیاهی برای افسردگی و نوسانات خلقی معروف است، به عنوان جایگزینی برای ایبوپروفن و دیگر از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی قابل استفاده است، زیرا توانایی مبارزه با درد و التهاب را دارد.
۸. فلفل هندی

بسیاری از کرم‌هایی که برای تسکین درد مفاصل هستند، فلفل هندی دارند زیرا این ادویه‌ی تند خواص ضددرد و ضدالتهابی قدرتمند دارد. شما می‌توانید با حل کردن ۴/۱ قاشق چایخوری فلفل هندی در یک لیوان آب گرم از خواص ضددرد آن بهره‌مند شوید. این محلول باید به آرامی در طی روز مصرف شود.
۹. جینسینگ آسیایی

ممکن است قبلا شنیده باشید یا جایی خوانده باشید که جینسینگ آسیایی به شدت برای مبارزه علیه استرس و همین‌طور خستگی ذهنی و جسمی موثر است. آیا می‌دانستید که این گیاه دارویی محبوب، همیشه به عنوان راه‌حل کاملا طبیعی التهاب نیز استفاده می‌شود.
۱۰. کندر

کندر که بومی هند است، با بهبود گردش خون در نواحی آسیب‌دیده، برای تسکین درد و التهاب بسیار مفید است. شما می‌توانید قرص یا تنتور کندر را از اغلب فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی و فروشگاه‌های برخط مواد غذایی تهیه کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.