سرویس: اخبار شهرستان 13:49 - سه شنبه 21 اردیبهشت 1395

دهیار کفران خبر داد:

کاهش 70 درصدی بیماری سالک در کفران/ طرح جونده کشی آغاز شد

اسماعیلی گفت: طرح جونده کشی و طعمه گذاری برای مبارزه با شیوع سالک در دهستان کفران شروع شد.

دهیار کفران در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به شیوع بیماری سالک در ماه های اول سال گفت: مبارزه با بیماری سالک و جلوگیری از تکثیر و انتقال بیماری های آن جزء برنامه های اولویت دار دهیاری کفران است و در این راستا عملکردی خوب را به نمایش گذاشته است.

اسماعیلی با بیان اجرای طرح جونده کشی در سطح مناطق کویری اظهار کرد: در همین راستا از امروز طرح جونده کشی و طعمه گذاری با مشارکت دهیاری کفران و سازمان بسیج سازندگی و مرکز بهداشت کفران آغاز شد و تا 20 روز ادامه دارد.

وی افزود: این طرح 4 مرحله دارد که در ماه های اردیبهشت، خرداد، مرداد و شهریور انجام می شود.

دهیار کفران با کاهش 70 درصدی آمار بیماری سالک در کفران، اظهار کرد: از دوسال گذشته تاکنون این دهیاری به صورت جدی وارد مبارزه با این بیماری خطرناک شده و تاکنون توانسته به طور قابل ملاحظه ای این بیماری را در روستای بزرگ کفران کنترل کند، بطوریکه آمار بیماران در سال جاری نسبت به 2 سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.

اسماعیلی عنوان کرد: طرح سمپاشی محیط و کنترل نخاله های ساختمانی و زباله ها و جلوگیری از انباشت و نگهداری کود های حیوانی در داخل و درحریم روستا نیز از طرح های در دست اقدام این دهیاری در طول 2 سال گذشته در راستای برنامه مبارزه با شیوع پشه سالک می باشد.

اسماعیلی درپایان ضمن تشکر از همکاری مسئولین مرکز بهداشت کفران و مردم کفران از شهروندان خواست تا در امر کنترل نخاله های ساختمانی و زباله ها و کودهای حیوانی با دهیاری همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.