سرویس: اجتماعی » علمی 12:31 - سه شنبه 21 اردیبهشت 1395

در جلسه شورای بهداشت بخش بن رود مطرح شد؛

مصون سازی از بیماری سالک در بخش بن رود کلید خورد/ تجمع پشه سالک در سطح مخروبه های شهر

معاونت مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: آموزش های همگانی از مواردی است که در خصوص پیشگیری از بیماری شایع سالک انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، صبح امروز جلسه شورای بهداشت با حضور دکتر فیاض معاونت مرکز بهداشت شماره یک اصفهان و مسئولان بخش برگزار شد.

بخشدار بن رود در خصوص دستور کار جلسه و لزوم توجه همگانی به اجرای طرح لانه کوبی بیماری سالک باتوجه به شروع طرح از سوی مرکز بهداشت شماره یک اصفهان و همچنین موارد بهداشتی بخش مطالبی بیان کرد و گفت: همه باید در راستای مصون سازی از بیماری سالک در بین مردم تلاش کنند.

معاونت مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در مرکز بهداشت ورزنه اظهار کرد: بحث غربالگری دیابت در شهر ورزنه، اجرای طرح لانه کوبی بیماری سالک و آموزش های همگانی از مواردی است که در خصوص پیشگیری از بیماری شایع سالک انجام شده است.

IMG_0781

عضو شورای اسلامی شهر ورزنه درخصوص مسائل و مشکلات بهداشتی بخش از جمله اجرای بموقع لانه کوبی سالک، عدم حضور نیروی بهداشت محیط در بخش، مطالبه مسائل بهداشتی از مسئولین شهرستان از سوی شوراهای اسلامی، داندانپزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی،کمبود نیروی انسانی مطالبی بیان کرد.

امینیان درخصوص اجرای طرح سالک در سال گذشته وضعیت آماری کاهش یافته و بیماری سالک در سال 94 نسبت به سال 83 به نصف و اقدامات انجام شده مطالبی بیان و بیان کرد: طرح سالک در سال جدید از حدود یک هفته قبل با همکاری حوزه مقاومت بسیج در بخش شروع شده و بحث سم پاشی اماکن مخروبه در مناطق روستایی و شهر انجام میشود.

گفتنی است، مقرر گردید از طریق مرکز بهداشت شماره یک ورزنه بروشور آموزشی مربوط به بیماری سالک تهیه و در اختیار روحانیت منطقه به منظور بیان مطالب به حضار قرار گیرد.

همچنین طبق سال های گذشته تعدای قلم دفع حشرات توسط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تهیه و در اختیار کمیته امداد، بهزیستی و مراکز بهداشت بخش قرار تا بین نیازمندان توزیع گردد.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مصون سازی از بیماری سالک در بخش بن رود کلید خورد/ تجمع پشه سالک در سطح مخروبه های شهر”

  1. ورزنه ای گفت:

    مسئولین به حرمت خون شهدا به محرومین این بخش مددرسانی کنند مهم ترین مشکلات این بخش مسئله اب واحیای تالاب بین المللی گاوخونی است که ضررهای زیادی را به مردم واکوسیستم زده است۱۷۴میلیون متر مکعب اب برای احیای ان لازم است نه اینکه یکم اب فاضلاب بفرستند که بوی گندش امان ازمردم بریده بیماری سالک از خشک شدن گاوخونی ناشی شده است واز ورود اب فاضلاب به ان ومشکلات زیادی که در بخش وجود دارد مثل نداشتن شهرک صنعتی درشهر ورزنه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.