اصفهان شرق

هنرمندان عکاس آمریکایی در اصفهان

کدخبر: 10151
1392/10/23 در ساعت 15:42

به گزارش اصفهان شرق: مسوول برگزاری نمایشگاه های حوزه هنری گفت: هماهنگ کننده این نمایشگاه، این دومین همکارى خانه تجسمى با سفارت مکزیک است و بعد از این هم نمایشگاه دیگرى از عکس‌هاى پارلمان مکزیک برگزار خواهد شد. این همکارى البته یک دور برگشت هم خواهد داشت؛ به این صورت که ۳ بهمن ماه امسال نمایشگاه عکسى از نقاشان معاصر اصفهان به مکزیک فرستاده مى‌شود.

‌ کوف گر ادامه داد: نمایشگاه گروهى منتخب دوسالانه عکس آمریکاى لاتین با عکس‌هایى از پابلو آ. باریوس موریو متولد والنسیاى ونزوئلا آغاز مى‌شود. وی فارغ التحصیل کارشناسی علوم انسانى است و خبرنگارى و فیلم بردارى جزء حرفه های دیگر اوست.

از این عکاس، ۶ قطعه عکس‌ به نمایش گذاشته است که اولى نمایى است از شهرى با معمارى پلکانى در ونزوئلا که شبیه ماسوله ایران است.

وی افزود:خالق دومین مجموعه عکس این نمایشگاه ارنستو خ. تورس از مکزیکوسیتى مکزیک است. وی در آمریکا رشته عکاسى تبلیغاتى آموخته است و ۲۷ سال است که به عکاسى آزاد تبلیغاتى مى‌پردازد.

اکنون تورس جزء بهترین عکاسان تبلیغاتى کشور مکزیک به شمار مى‌رود و عکس‌هایش در کتاب «بزرگترین عکاسان تبلیغاتى مکزیک» منتشر شده‌ است. تدریس و برگزارى کارگاه هاى عکاسى مختلف در دانشگاه‌هاى کشورهاى مختلف از جمله مکزیک و آمریکا از فعالیت های دیگر اوست.

وی بعد از یک دوره فعالیت عکاسى تبلیغاتى به عکاسى هنرى روى آورده و اکنون مجموعه عکس‌هاى متنوعى در گنجینه‌اش دارد که چند قطعه‌شان را براى مخاطبان اصفهان به نمایش گذاشته است.

کوفگر اظهار کرد: سومین عکاس نمایشگاه منتخب عکس دو سالانه آمریکاى لاتین انزو دلوکا عکاس خودآموخته‌متولد لاپاز بولیوى است که عکاسى براى مجلات و آژانس‌هاى خبرى مختلف را در کارنامه‌اش دارد.

وی سردبیر بخش عکس چند روزنامه و مجله و هفته نامه بوده است و مستند سازى براى پروژه هاى آزانس هاى سازمان ملل متحد هم در کارنامه‌اش به چشم مى‌خورد. دو کتاب «آیمارا قدرت و هویت» و «کتابچه راهنماى تاریخ، براى یادآورى یک انقلاب پایدار» هم از جمله تالیفات اوست. لوکا که جایزه هاى مختلف بین المللى را هم برده و عکاس سفرهاى ریاست جمهورى بولیوى هم بوده حالا چند قطعه از عکس‌هایش را به اصفهان فرستاده است.

هنرمند دیگر کریستوبال کورال وگا متولد کوئنکاى اکوادور چهارمین عکاس حاضر در این نمایشگاه است. او در سال هاى ۸۰ میلادى به عنوان فیلم بردار در فیلم هاى مستند و داستانى فعالیت کرده و از سال هاى ۷۰ میلادى آثار او در کشورهاى مختلف به نمایش گذاشته شده است.
،«اکوادور؛ از سحر تا وحشت»»«اکوادور؛ فضاهاى نور «اکوادور؛ راه خورشید»، «ریشه‌ها»، «اوهام زمان، سال‌هاى ۷۰» همه عناوین کتاب‌هاى عکاسى وگا ست.

از این عکاس آمریکایى چند قطعه عکس در نمایشگاه منتخب دوسالانه عکس آمریکاى لاتین به نمایش گذاشته شده است.

کوفگر گفت: پنجمین عکاس نمایشگاه جدید سوره، خولیو آنخل لارامندى خوا از سانتیاگوى کوبا است.

وی در سال‌هاى ۷۱ تا ۷۵ میلادى در اتحاد جماهیر شوروى در رشته شیمى تحصیل کرده و دکترایش را هم در علوم فنى اخذ نموده است و سپس عکاسى را در کارگاه تخصصى عکاسى علمى و فنى شروع کرد.

در اتحاد جماهیر شوروى دوره‌هاى عکاسى فنى، علمى و هنرى را دید و این گونه به عکاسى روى آورد.

لارامندى خوا جایزه نفر اول مسابقات بین المللى شکار عکس ۹۰ را از آن خود کرده و حالا عضو اتحادیه نویسندگان و هنرمندان کوبا و پژوهشگر همکار موزه ملى تاریخ طبیهى در کوباست.

او ریاست دانشکده عکاسى آمریکاى لاتین در موسسه بین المللى روزنامه نگارى را هم در کارنامه کارى‌اش دارد و عکس‌هایش در ۴۵ کتاب در زمینه‌هاى معمارى، نقاشى، هنر و جانورشناسى به چاپ رسیده‌اند.

خولیو آنخل لارامندى خوا توسط مجله عکاسى کوبا به عنوان یکى از ۱۰۰ عکاس برتر کوبا در قرن بیستم شناخته شده است.

از این عکاس سرشناس کوبایى که سابقه داورى و برگزارى جشنواره‌هاى مختلف عکاسى را دارد و حالا یک گالرى هم در هتلى در هاواناى قدیم برپا کرده، حالا چند قطعه عکس در اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

علاقمندان می توانند تا ۲۵ دى ماه، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ در نقش خانه حوزه هنرى واقع در آمادگاه از این آثار بازدید کنند.