سرویس: غیر تولیدی 12:12 - دوشنبه 20 اردیبهشت 1395

باخت پشت باخت و ناکامی پشت ناکامی؛

سپاهان همچنان هوادارانش را نا امید می‌کند

فصل فوتبال ایران روز جمعه همین هفته برای سپاهان به پایان خواهد رسید و بسیاری از هواداران این تیم منتظرند تا سپاهان در سال آینده تبدیل به همان مدعی همیشگی شود اما مهم این است که نقشه راه درستی در اختیار مدیریت سپاهان قرار گیرد و اگر قرار به تکرار اشتباهات این فصل باشد نمی توان امید انچنانی به این سپاهان داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، سپاهان به راه آهن قعرنشین هم باخت تا کلکسیون ناکامی هایش در این فصل فوتبال ایران تکمیل شود و دوباره به یکی از پله های دو رقمی جدول لیگ بازگردد.این درست است که راه آهن برای دریافت مجوز بقا در لیگ برتر احتیاج به هر ۳ امتیاز این بازی داشت ولی شرایط انقدر هم بد نبود که سپاهان اینطور راحت و بی دردسر مغلوب حریف خودش شود و دست خالی به اصفهان بازگردد.

باخت پشت باخت و ناکامی پشت ناکامی حال و روز این روزهای سپاهان است که برایش فرقی نمی کند حریف مقابل الاتحاد تضعیف شده عربستان باشد و یا راه آهنی که در این فصل فوتبال ایران به خیلی از تیم های لیگ برتری نه نگفته است. حتی دو جرقه حاصل از پیروزی در مقابل نفت تهران و گسترش فولاد هم باعث نشد که آرامش به اردوی سپاهان باز گردد و هواداران این تیم هنوز نمی دانند نسبت به اینده تیمشان امیدوار باشند و یا با همان حس ترس همیشگی منتظر ثبت یک شکست دیگر از جانب سپاهان باشند.

سپاهان

شاید حرف درست در مورد شرایط سپاهان در لیگ امسال را فرهاد کاظمی سرمربی تیم سیاه جامگان زد که در ابتدای دهه ۸۰ به عنوان سرمربی روزهایی طلایی سپاهان با او آغاز شد و بسیاری از بازیکنانی که در این سالها در ترکیب سپاهان درخشیدند به نوعی شاگرد و دست پرورده فرهاد کاظمی در سپاهان سال ۱۳۸۲ بودند.

کاظمی دقیقا دست بر روی نقطه ضعف سپاهان در طی چند ماه اخیر گذاشت و اعتراض نه چندان منطقی هوادران این تیم را به افزایش میانگین سنی سپاهان ربط داد تا مشخص شود که سپاهان برای رهایی از این بن بست کاری بسیار سخت در طی چند ماه اینده در پیش رو دارد.

به هر حال فصل فوتبال ایران روز جمعه همین هفته برای سپاهان به پایان خواهد رسید و بسیاری از هواداران این تیم منتظرند تا سپاهان در سال آینده تبدیل به همان مدعی همیشگی شود اما مهم این است که نقشه راه درستی در اختیار مدیریت سپاهان قرار گیرد و اگر قرار به تکرار اشتباهات این فصل باشد نمی توان امید انچنانی به این سپاهان داشت.

به هر حال قرار گرفتن سپاهان در نیمه جدول لیگ می تواند یک تلنگر جدی برای اهالی فوتبال در اصفهان و هواداران این تیم باشد که سالها بود به دیدن موفقیت سپاهان عادت کرده بودند و شاید شعار حالا حالاها قهرمانیم به نوعی باعث شده بود تا ضعفهای ساختاری و مالی باشگاه دیده نشود. سپاهان در حال حاضر فقط یک بازی تا پایان لیگ فرصت دارد و بعد از آن باید در انتظار همان تحولاتی نشست که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره کرده اند.

این سپاهان اگر می خواهد که برای لیگ شانزدهم یک مدعی جدی قهرمانی باشد باید رودربایستی را با بازیکنان مسن و نه چندان کارآمد تیم کنار بگذارد و به دنبال استفاده از بازیکنان جوانی باشد که چند سال بعد خودشان بتوانند تبدیل به یک محرم نویدکیای دوم در تیم سپاهان باشند.

افت مقطعی در فوتبال دنیا هم برای بسیاری از تیمها اتفاق می افتد و همین امسال تیمی مثل منچستریونایتد هنوز نتوانسته خودش را به جمع مدعیان لیگ برساند ولی مسئله مهم اینجاست که مدیران این باشگاه مشکل اصلی تیمشان را پیدا کرده اند ولی در سپاهان هنوز موضوعات نامشخص است و معلوم نیست سرنوشت مدیریت این باشگاه در سال آینده چه خواهد شد.

خوب یا بد هواداران سپاهان امسال با تمام مشکلات تیمشان کنار آمدند و همه کنایه ها را هم به امید ساختن تیمی نو در سال آینده تحمل کردند ولی کوچکترین سهل انگاری و اهمال در مورد وضعیت سال آینده سپاهان به هیچ وجه قابلیت بخشش ندارد و باعث می شود که سپاهان کم کم از آن تیم مدعی و مقتدر سالهای گذشته تبدیل به تیمی معمولی و نه چندان خطرناک در لیگ برتر فوتبال ایران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.