سرویس: اخبار شهرستان 15:49 - یکشنبه 19 اردیبهشت 1395

در ستاد راهبردی صندوق بیمه کشاورزان ورزنه مطرح شد؛

تقویت بنیه اقتصادی روستاییان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی محقق می شود

بخشدار بن رود بر لزوم فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ بیمه در بین کشاورزان و روستاییان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، عصر امروز، جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان در محل سالن اجتماعات بخشداری بن رود برگزار شد.

بخشدار بن رود در این جلسه با اشاره به تشویق کشاورزان در جهت عضویت در صندوق بیمه کشاورزی گفت: هدف از تشکیل جلسه تشویق و ترغیب روستائیان و کشاورزان جهت عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر است.

صادقی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ بیمه در بین کشاورزان و روستاییان اظهار کرد: در این راستا باید ساماندهی نهادینه ای صورت گیرد و تبلیغات از سوی ارگان های مربوطه و دهیاران در این حوزه افزایش یابد.

وی افزود: در این رابطه باید روستاییان را با مزایای این طرح آشنا کرد چرا که با اجرای این طرح ها بنیه اقتصادی روستاییان تقویت و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می شود.

کارشناس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان اصفهان بیان کرد: این صندوق با هدف زیر پوشش قراردادن بیمه های اجتماعی برای کشاورزان و روستائیان تأسیس شده و روستاییان، کشاورزان غیرساکن روستا، کشاورزان ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و افراد بالای 18 سال تمام بدون محدودیت سنی می توانند در این صندوق عضو و از مزایای آن برخوردار باشند.

احمدی بهره مندی از مزایای بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی کلی و حوادث ناشی از کار و بیماری یا حادثه غیرناشی از کار، برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری و انتقال سوابق بیمه را از جمله مزایای این صندوق بیمه ای ذکر کرده و بر همکاری ادارات مربوطه و دهیاران در اجراء و گسترش این طرح تأکید کرد.

وی افزود: برای یک خانواده روستایی 15% حق بیمه در نظر گرفته شده است که 5% آن توسط خود فرد و 10% دیگرآن توسط دولت پرداخت می شود که سالانه حق بیمه هر فرد بیمه شده 120الی300 هزار تومان است و متقاضیان باید برای نام نویسی به دهیاری ها در منطقه خود مراجعه نمایند.

کارشناس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اصفهان همچنین در خصوص سوابق بیمه ای بیان کرد: در صورت انتقال سوابق، این سوابق دیگر قابل بازگردانی به بیمه روستائیان و کشاورزان نمی باشد و نیز در صورت همپوشانی دو بیمه فقط سابقه یکی از آنها قابل قبول است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.