سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 12:01 - یکشنبه 19 اردیبهشت 1395

ایران رتبه ۴ انجام عمل جراحی بینی/ تبلیغات ماهواره‌ها دروغ و فریبنده است

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی گفت: در حال حاضر ایران رتبه ۴ انجام عمل جراحی بینی و رتبه ۱۰ کل اعمال جراحی زیبایی را دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ جواد امیری‌زاد در نشست خبری که در رابطه با چهلمین کنگره جراحی‌های زیبایی، پلاستیک و ترمیمی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ایران رتبه ۴ انجام عمل جراحی بینی و رتبه ۱۰ کل اعمال جراحی زیبایی را دارد که بخش عمده‌ای از این آمار مربوط به جریان‌های اقتصادی است.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر افرادی وارد حیطه جراحی‌های زیبایی شده که تخصصی در این رشته ندارند و این موضوع سبب عوارض و بدشکلی در افراد می‌شود.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با تأکید بر اینکه تمام تبلیغات ماهواره‌ای همچون لاغری، و کسب زیبایی و… دروغ است، تصریح کرد: بارها این موضوع را اعلام کرده‌ایم، ولی متأسفانه گوش شنوایی در این مورد وجود ندارد و متأسفانه مردم به سراغ این تبلیغات می‌روند.

امیری‌زاد ادامه داد: کسانی که می‌خواهند جراحی زیبایی انجام دهند می‌توانند با جست‌وجو در سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، پزشکان مربوطه را بشناسند.

به گفته وی، کسانی می‌توانند جراحی بینی را در برنامه‌های خود قرار دهند که علاوه بر تخصص، دوره‌های آموزشی را گذرانده باشند.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه بسیاری از اعمال جراحی زیبایی در کشور هیچ ضرورتی ندارد، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد شکایت‌های مربوط به جراحی زیبایی درباره افرادی بوده که جراح پلاستیک نبوده ولی دست به اعمال مربوطه زدند.

 فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.