سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:17 - یکشنبه 22 دی 1392

داماش هم قربانی جاه طلبی های کرانچار شد؛

سپاهان با چراغی خاموش به صدر نزدیک می شود

خوش بین ترین هوادار سپاهان هم تصور نمی کرد که تیمش بعد از کسب سه تساوی متوالی در آغاز نیم فصل دوم اینطور متحول شود و با گرفتن دوازده امتیاز از چهار مسابقه خودش را به جمع چهار تیم صدرنشین برساند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز: به نظر می رسد که بردن تراکتورسازی در شهر تبریز برای سپاهانی ها خوش یمن بوده و شاگردان کرانچار بعد از تراکتورسازی،فجر و صبا این بار هم چهارمین قربانی خودشان در نیم فصل دوم لیگ را گرفتند و با زدن دو گل به نفت هم خودشان در جدول رده بندی صعود کردند و هم شرایط را برای بقای ذوب آهن در لیگ مهیا کردند.

مهمترین نکته حضور سپاهان در جمع چهار تیم ابتدای جدول اینجاست که به غیر شاگردان کرانچار هر سه تیم دیگر حاضر به انجام جوانگرایی مطلق در ترکیب تیمشان نشده اند و با بستن تیمهایی پرستاره واستفاده نوبتی از بازیکنانی سرشناس که بر روی نیمکت می نشینند به دنبال کسب موفقیت در لیگ هستند ولی مصدومیت تعدادی از بازیکنان سپاهان و جدایی دو بازیکن این تیم، سپاهان را تبدیل به تیمی با میانگین سنی پایین کرده است و همین مسئله قدرت هجومی و توان دفاعی سپاهان را بالا برده که یکی از دلایل اصلی آن دوندگی بالا و بیش از حد جوانان این تیم است.

شاید خوش بین ترین هوادار سپاهان هم تصور نمی کرد که تیمش بعد از کسب سه تساوی متوالی در آغاز نیم فصل دوم اینطور متحول شود و با گرفتن دوازده امتیاز از چهار مسابقه خودش را به جمع چهار تیم صدرنشین برساند ولی به هر حال امروز تیم کرانچار فقط پنج امتیاز با صدر جدول فاصله دارد که آن هم با دو برد متوالی دیگر قابل جبران است.

البته برد سپاهان در مقابل داماش فقط از لحاظ امتیازی ارزشمند نبود و سپاهانی ها برای اولین بار در طول لیگ سیزدهم شاهد رونمایی از بازیکنان خارجی خودشان بودند که اولی به تازگی به سپاهان پیوسته و دومی هم بعد از طی دوران مصدومیت فرصت حضور در خط حمله سپاهان را پیدا کرد تا کرانچار به همین واسطه فرصت بیشتری برای استفاده از بقیه مهره هایش پیدا کند.

اصلی ترین نکته در بازی سپاهان و داماش درست در جایی رقم خورد که سپاهان با وجود غیبت هادی عقیلی و امید ابراهیمی به عنوان دو نفر از تاثیرگذار ترین ارکان خط دفاعی خودش باز هم گلی را دریافت نکرد و این مسئله نشان می دهد که ساختار دفاعی سپاهان به شکلی تقویت شده که حتی غیبت یک یا دو بازیکن هم تاثیری در سبک بازی آنها ندارد و حضور رحمان احمدی یک اطمینان خاطر را در این تیم ایجاد کرده که بازیکنان خط دفاعی با آرامش بیشتری بازی اصلی خودشان را در زمین مسابقه انجام دهند.

اما بدون شک عنوان بهترین و آماده ترین بازیکن سپاهان در طی چند هفته گذشته را باید به احسان حاج صفی داد که حتی با وجود بازی کردن در سمت چپ خط دفاعی سپاهان چیزی از توانایی هایش کم نشده و در غیبت محرم نویدکیا باید حاج صفی را یک لیدر اصلی در تیم به حساب آورد که تقریبا به همه نقاط زمین سرکشی می کند و با زدن ضربات ایستگاهی تاثیرگذار در جریان بازی یکی از عوامل اصلی رسیدن سپاهان به این موفقیت است. حاج صفی اگر بتواند این روند خوب خودش را تا قبل از آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حفظ کند بدون شک می تواند یکی از مهره های اصلی تیم ایران در این مسابقات باشد.

در نهایت هم باید یک تحسین ویژه از مهدی شریفی به عمل آورد که عصای دست کرانچار در خط حمله شده و با زدن پنج گل متوالی در چهار بازی یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار تیم کرانچار در رسیدن به جایگاه چهارم جدول لیگ بوده است.

شریفی در شرایطی به این مرحله رسیده که تا قبل از آغاز نیم فصل دوم مسابقات نام مطرحی در فوتبال ایران نداشت و اعتماد کرانچار به او این شرایط را فراهم آورد تا این مهاجم شماره بیست کم کم خودش را به ترکیب اصلی تیمش تحمیل کند و با زدن این گلهای سه امتیازی ارزش کار سرمربی کروات سپاهان را نشان دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.