سرویس: اجتماعی 09:46 - یکشنبه 19 اردیبهشت 1395

رییس جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

فعالیت جمعیت هلال احمر استان اصفهان خارج از مرزهای کشور

جمعیت هلال احمر استان ها با توجه به پتانسیل هایی که دارند توسط معاونت سازمان هلال احمر تهران برای امداد رسانی معرفی و اعزام می شوند و اصفهان نیز در بسیاری ماموریت ها حضور داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، پتانسیل موجود در هلال احمر استان اصفهان باعث شده تا این تشکل پس از هماهنگی از سوی سازمان هلال احمر تهران در خارج ازکشور هم به آسیب دیدگان و نیازمندان به کمک امداد رسانی کند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در رابطه با فعالیت این جمعیت با اشاره به اینکه ۹۰ سال از تاسیس جمعیت می گذرد افزود: برای اولین بار فکر ایجاد چنین نهاد عمومی را فردی سویسی پس از دیدن آثار جنگ های مختلف مطرح کرد تا به آسیب دیدگان در حوادث مختلف کمک شود این فکر طرح به مرور توسعه پیدا کرد و در حوادث طبیعی و اتفاق های مختلف این جمعیت با امداد رسانی وارد عمل شد تا به واسطه آن به مردم کمک شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان

محسن مومنی ادامه داد: هلال احمر نهادی عمومی است و شعار و هدف اولیه آن کمک رسانی به افراد آسیب دیده و آسیب پذیر است که این موضوع از ابتدا در دین اسلام  به آن توجه خاصی شده و با این تشکل به صورت رسمی در آمده است.

وی اضافه کرد: اولویت اول جمعیت هلال احمر در هر کشوری این است که با بهترین شکل و با بهترین امکانات و با یاری گرفتن از بهترین افراد به همه نیازمندان یاری رسانده شود.

مومنی با اشاره به اینکه این کمک ها حوادث و رخ دادهای طبیعی، بیماری ها و حتی مشکلات مالی را شامل می شود خاطر نشان کرد: این جمعیت به واسطه حضور خیرین، اعضای سازمان و فعالان خود توانسته به نحو مطلوب در مواقع لزوم به نیازمندان امداد رسانی کند.و با توجه به نام امسال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اولین هدف انتخاب بهترین شیوه برای امداد رسانی است تا در استان اقداماتی در دستور کار قرار گیرد که به مناسب ترین شکل عملیاتی شود.

به گفته وی، هلال احمر ماهیتی بین المللی دارد و هماهنگی های عمده برای این جمعیت از سوی صلیب سرخ که در ژنو مستقر است انجام می شود و بنا بر این هماهنگی ها در هر کجا اتفاقی طبیعی رخ دهد جمعیت های هلال احمر با هماهنگی های ایجاد شده به کمک می آیند.

مومنی همچنین از فعالیت جمعیت هلال احمر استان در حوادث خارج از استان و حتی خارج از کشور خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر استان ها با توجه به پتانسیل هایی که دارند توسط معاونت سازمان هلال احمر تهران برای امداد رسانی معرفی و اعزام می شوند و اصفهان نیز در بسیاری ماموریت ها حضور داشته است. امداد رسانی به مردم سومالی، سیل زدگان پاکستان و کمک به مردم غزه از جمله این ماموریت ها بوده است.

مومنی یاد آور شد: در اتفاقات و حوادث کمک رسانی توسط نجاتگران انجام می شود و این گروه همیشه باید برای خدمت آماده باشند زیرا حادثه هیچ گاه خبر نمی کند. به ویژه اینکه ایران یک کشور حادثه خیز است و امداد گران در بخش های مختلف مانند نجات از آوار،اسکان اضطراری،نجات از ارتفاع آموزش می بینند.

این مقام مسئول ادامه داد: نجاتگران این جمعیت بیشتر در حوادث جاده ای فعال هستند چرا که حوادث ترافیکی در جاده های اصفهان غالب است اما در صورتی که در بخش های دیگر نیاز باشد کمک های اولیه توسط همین نجاتگران انجام می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه انتخابات مجمع هلال احمر با هدف شرکت فعال تر اعضا در تصمیم گیری ها و نظارت بر عملکرد برگزار می شود و اعضای فعال هلال احمر استان می توانند طبق قانون وضع شده برای رای گیری و به عنوان شرکت کننده حضور پیدا کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.