سرویس: سیاسی 09:20 - یکشنبه 19 اردیبهشت 1395

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی:

امروز لشکر فاطمیون در سوریه بی نظیر از اسلام دفاع می کند/ هدف دولت از مواضع اخیر، تامین عقبه اجتماعی از غیر انقلابیون است

قادری با اشاره به اینکه رای آوری به هر قیمتی ارزش ندارد،گفت: متاسفانه برخی از دولتمردان درصدد هستند با مواضع اخیر خود یک عقبه اجتماعی از سلطنت طلبها، ضد انقلابیون و غرب گرا برای رای آوری دوره دوم خود تهیه کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز ، غلامسحین قادری شامگاه شنبه در جلسه تبیین مسائل سیاسی و پرسش و پاسخ  که در مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور جمعی از مردم برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل امروزه مباحث مربوطه به منطقه و جنگ سوریه است.

وی با اشاره به سقوط شهر خان طومان سوریه و به شهادت رسیدن تعدادی از رزمندگان مازندران، تصریح کرد: سقوط شهر خان طومان براساس یک طراحی دقیق و از پیش تعیین شده از سوی امریکا بود که باعث این فاجعه شد، به این ترتیب که آمریکا ابتدا پیشنهاد آتش بس  داد و در ادامه روسیه و سوریه پذیرفتند و سپس ۸۰ گروه تروریستی را شناسایی کردند.

قادری ادامه داد: دراین میان، ۷۸ گروه را غیر تروریستی نامیدند و اجازه مبارزه به بشار اسد به آنها ندادند و دو گروه داعش و النصره را تروریست، درادامه ۸۰ گروه را در یک مکانی که اجازه جنگ نبود جمع کرده و با تمام قوا علیه رزمندگان اسلام و شهر خان طومان جنگیدند که باعث اسیر شدن تعداد زیادی از نیروهای ایرانی، لشکر فاطمیون و نیروهای عراقی شد.

* امروزهجوم دشمن علیه ایران  و اسلام همه جانبه است

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی تاکید کرد: امروز آمریکا و غرب برای شکست ایران در جبهه های جنگ سوریه و به طور کل حذف نقش موثر ایران در منطقه، طراحی های عجیب، دقیق و هوشمندانه ای چه در بعد داخلی و چه در خارج از کشور کرده است.

وی افزود: یکی از طراحی هایی که آمریکا در بعد داخلی پیرامون این موضوع به راه انداخته است، جنگ روانی سنگین علیه خانواده های افاغنه در داخل ایران و ایجاد اختلاف میان آنها از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی  است، همچنین ایجاد شبهه در انگیزه رفتن رزمندگان لشکر فاطمیون به جبهه های سوریه همچون دریافت حقوق های بالا از ایران از دیگر حربه های غرب از طریق شبکه های مجازی است.

* سود اصلی اختلافات در عراق نصیب داعش می شود

قادری تصریح کرد: درحقیقت لشکر فاطمیون به حق و شایسته امروز بی نظیر  از اسلام و انقلاب دفاع می کنند و این لرزه براندام دشمن انداخته است، امروزهجوم دشمن علیه ایران  و اسلام همه جانبه است.

وی در ادامه اشاره ای هم به وقایع اخیر همچون اعتراض های طرفداران مقتدی صدر در عراق کرد و گفت: وضعیت در عراق نیز زیاد مناسب نیست و عملکرد طرفداران مقتدی صدر در این شرایط که داعش در حال جنگ است قابل قبول نیست.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان اینکه طرفداران مقتدی صدر در عراق زیاد بوده و این شخص دارای یک پایگاه اجتماعی قوی است، گفت: حرف و سخن مقتدی صدر و طرفداران آن که فریاد اصلاحات اجتماعی و آبادانی سر می دهند کاملا صحیح بوده ولی متاسفانه به جا نیست، چرا که اولویت نخست در شرایط فعلی عراق، جنگ با داعش و حذف آن است.

وی با تاکید براینکه سود اصلی اختلافات در عراق، نصیب داعش می شود، گفت: قطع به یقین اتحاد و یکپارچگی پیروزی را تضمین می کند، امروز همه گروه های جناح های عراق یکپارچه فریاد مبارزه و مقابله قوی با داعش سر می دهند که طرفداران مقتدی صدر باید توجه داشته باشند.

قادری  در پاسخ به سوال جمعی از مردم در رابطه با  مواضع اخیر رئیس جمهور که قابل تامل بوده و با سخنان رهبری زاویه دار است، تصریح کرد: یکی از اهداف دولت یازدهم تلاش برای تداوم حیات خود برای دوره بعدی از طریق انتخابات است.

وی با بیان اینکه یکی از برگ های برنده روحانی در مقابل مردم برجام بود که تا به امروز هیچ معجزه ای در بحث اقتصاد و معیشت مردم نکرده است، ابراز کرد:بنابراین دست دولت یازدهم در برابر مردم خالی است و بعید است چیزی برای ارائه در یکسال باقی مانده داشته باشد، بنابراین در پی جذب یک عقبه اجتماعی برای خود هستند.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در جامعه ما تعدادی در حدود چند میلیون نفر جز دست های سلطنت طلب ها، ضدانقلابیون، زاویه داران با نظام و غرب گراها هستند که عمدتا تمایلی به رای دادن ندارند، معتقدم که دولت در تلاش است که با مواضع اخیر خود در مباحث مختلف رای این افراد را برای دوره بعدی خود در کنار اصلاح طلبان جذب کند تا از این طریق پیروزی خود را تضمین کند.

وی اذعان کرد: رای مردم همواره در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس جیب خود و وضعیت اقتصادی و شعارهای اقتصادی بوده است، بنابراین تنها امری که می تواند پیروزی دولت یادزهم را تضمین کند، خروج از رکود و بهبود مسائل اقتصادی است و حربه هایی چون تخریب احمدی نژاد، جلوگیری از قوت اصلاح طلبان و گرفتن مواضع ضد انقلابی برای جذب سلطنت طلب ها سودی ندارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.