سرویس: اخبار شهرستان 09:00 - جمعه 17 اردیبهشت 1395

وصیت نامه شهید محمد بوجاری ورزنه؛

پیام شهید بوجاری به مردم شهر ورزنه چه بود

مراسم میهمان ویژه شهدا به مناسبت سومین روز به خاک سپاری شهید محمد بوجاری به همت جوانان و خادمین شهدا کنار تربت پاک و مطهرشهدا برگزار گردید.

به گزارش اصفهان شرق؛ مراسم میهمان ویژه شهدا به مناسبت سومین روز به خاک سپاری شهید محمد بوجاری به همت جوانان و خادمین شهدا کنار تربت پاک و مطهرشهدا برگزار گردید.

دراین مراسم ضمن دکلمه ای توسط خواهر زاده شهید وهم چنین قرائت وصیت نامه شهیدتوسط برادر حسن کاظم زاده و بامداحی مداح اهل البیت مرادی مردم به عزاداری وسینه زنی پرداختند.

درضمن در کنار قبور این شهید اشیائی که دنبال شهید بود در دید مردم قرار گرفته بود.

وصیت نامه پاسدار شهید اسلام محمد بوجاری

این وصیت نامه ها انسان را میلرزاند وبیدار می کند. امام خمینی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم فی القرآن الکریم:

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ (169) فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ (170)  آل عمران

نپندارید آنانکه درراه خدا کشته شدند مردگانند بلکه آنان زندگانند ودر نزد خدای خویش روزی خورانندوشادندبه آنچه که خدا از فضل خود به ایشان ارزانی داشته است وبه آن مومنان که هنوز به آنها نپیوسته اند وبعد درپی آنان به آخرت خواهند شتافت مژده می دهند که هیچ بیم وترسی نداشته اند واندوهگین مباشید.

با نام خدا وبا یاد اولیاء وانبیائش وبا سلام بر رهبر کبیر انقلاب ناجی امت اسلامی وبا سلام بر حافظان انقلابش ،رزمندگان دلیر اسلام وسلام بر ارواح طیبه شهدا وشهیدان زنده (معلولین انقلاب).

اینک که قلم دردستم وروی کاغذ می لغزد به یاد دارم ویا قلم به دست گرفتم وبرروی کاغذ می لغزانم و وصیت نامه ام را نوشتم به این امید که دیگر زنده باز نگردم ولی چه کنم سعادتش نصیبم نگشت . هم اکنون امید وارم که خداوند اینبار توفیق شهادت در راهش رانصیبم گرداند (ان شاء الله ). البته میدانم که رسیدن به درجه و مقام لقاء الله وزیارت خداوند مختص افراد صالح ومتقی است وعاصیان را درآن جایگاه ومقام راهی نیست لکن دراینجا توبه وندامت خود را با کمال سرافکندگی و خجلت به پیشگاه حضرت باریتعالی ورحمت نامنتهایی او می برم وامیدوارم که به حق محمد وآل محمد خداوند به حقیر تفضل وترحم نماید واز گناهان وتقصیراتم درگذرد وما رابه شفاعت حسین (ع) و وساطت مولی ابا صالح المهدی (عج)نائل فرماید.

ای خدا مارا ببخش بخاطر شاکر نبودمان وما را ببخش بخاطر قدردانی نکردن از نعمت ها یت وببخش مارا بخاطر بی اعتنایی به احکام ودستوراتت ومارا ببخش بخاطر فراموش کردن خودمان که چه بودشدیم وچه خواهیم شد.

تذکراتی چند خدمت تمامی عزیزان وسروران وبستگان و آشنایان و دوستان دارم که شاید خود عامل آن نبودم واز این موضوع بسیار متاسفم و لکن می دانم این موارد انجامش خیلی خوب وموجب نجات از آتش جهنم خواهد شد.

مولی علی (ع) می فرمایید: طُوبَی لِمَنْ أخْلَصَ لِلَّهِ عَمَلَهُ، وَعِلْمَهُ، وَحُبَّهُ، وَبُغْضَهُ، وَأخْذَهُ، وَتَرْکَهُ، وَکَلامَهُ، وَصَمْتَهُ، وَفِعْلَهُ، وَقَوْلَهُ

خوشا به حال آن ‌که عمل و علمش، دوستی و دشمنی‌اش، انجام دادن و رها کردنش، سخن و سکوتش، وکردار و گفتارش را برای خدا خالص گرداند.

خوشا بحال کسانی که درتمام احوال اخلاص برای خدا رافراموش نکنند وتمام کارهای خود را مخلصانه برای خدا انجام دهید که این کار باعث رها شدن از بند شیطان ونجات پیدا کردن از آتش جهنم می باشد بدانید که اخلاص محک شناخت متقی ومومن از غیر مومن وغیر متقی است لذا اخلاص در امور را پیشه خود قرار دهید واعمالتان را هرچند که قلیل باشد برای خدا خالص گردانید و آنرا همیشه خالص

نگهدارید چرا که انجام عمل آ سانتر از نگهداشتن آن است.آگاه باشید جایی که اختلاف است واختلاف باشد خود پرستی وهوی وهوس باشد درهمانجا شیطان ام الفساد وجود دارد .

نکته دیگر این است که انسان باید راحتی را یادر دنیا دنبال کند یا در آخرت اگر در آخرت جویا شود نباید در دنیا دنبال آن بگردد وآگر در دنیا جویا شود در آخرت به آن نمی رسد (مرارة الدنیا حلاوة الاخرة، و حلاوة الدنیا مرارة الاخرة) در جمع حالات بفکر وذکر خداوند باشیدذکر خداوند به هر شکلش همیشه بر لبتان ویادش در قلبتان باشددر مشکلات و مصیبت از خاندان محمد وآلش استعانت و استمداد بطلبید وخود را با امام مهدی(عج) نزدیک کنید. ذکر صلوات بر محمد وآل محمد(ص) را خیلی زیاد بگویید که بیمه کننده سلامت روح است ودر پاک کردن نفس خود جدیت بخرج دهید که وقت تنگ است وبانگ چاوش هر لحظه بگوش می رسد.

همیشه با وضو باشید صادق باشید چرا که صدق مقدمه هدایت و تضمین کننده  نجات و سعادت است با خدا و خلقش همیشه با صداقت رفتار کنید همیشه متواضع باشید با مخلوقین خدا، تندی نکنید زودتر به همه سلام کنید وخود را کوچکتر بدانید واز تکبر وغرور خوداری ورزید که ابطالگر اعمالتان خواهد شد وآن از اعمال شیطان است که  بواسطه آن از بارگاه خدا رانده شد.

یکی از بهترین عبادات واعمال برای خدا جهاد در راهش می باشد شما وتمامی کسانی که مایل به داشتن آخرتی جاوید هستید باید شرکت در جبهه های نبرد کنید وخود را برای تحمل رنجها و مصیبت ها وناکا ستی ها آماده بسازید و دل قوی دارید که خداوند پشتیبان ونگهبان شماست و تنها اوست که شما را پیروز خواهد کرد.

سخنی با پدر ومادرعزیزو مهربانم:

امیدوارم که سلام ناقابل فرزندتان را بپذیرید واز اینکه سالهاست که باعث رنج وزحمت شما شده است اورا می بخشید اینجانب اعتراف می کنم که من نتوانستم حقوق شما را ادا نمایم وامیدوارم که مرا حلال نمایید ولی به شما اطمینان میدهم که تحمل این امور خود یکی از بزرگترین عبادات است وانشاء الله تلاش نمایید هر چه در توان دارید در راه این انقلاب وامام واسلام هدیه نمایید که معلوم نیست این توفیق برای همیشه در نزد امت ما باشد با جان ومال دادن فرزند خود را در این اجر عظیم الهی شرکت بدهید واین توصیه را به همه بنمایید.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاه

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.