سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 11:13 - یکشنبه 22 دی 1392

مشاور اجتماعی استاندار:

همه در برابر حفظ حجاب مسئولیم/ نگذاریم بی حجابی به صورت غده در جامعه هویدا شود

در عین اینکه احیای فرضه واجب امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه است، برخورد قاطعانه و بازدارنده نیز از وظیفه مدیران و مسئولین مربوط میباشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: مشاور اجتماعی استاندار در رابطه به اینکه بد حجابی و بی بندباری بصورت یک غده در جامعه دینی هویدا شده بیان نمود: امروزه مبحث عفاف وحجاب در جامعه دارای اولویت ویژه است. اینکه بد حجابی و بی بندباری بصورت یک غده درجامعه دینی هویدا شده و بعضا شاهد صحنه های هستیم که قلوب متدینین رامی رنجاند، بواسطه کم کاری و یا ضعف در عملکرد متولیان فرهنگی است.

حجت الاسلام صادق زاده در جواب سوالی مبنی بر نوع برخورد با افراد بد حجاب گفت: لازم است قبل از هرگونه برخورد سلبی با ایشان به این نکته نیز توجه داشت که جمع کثیری از این افراد بواسطه عدم آموزش صحیح و  ناآگاهی و جهل به مساله و برخی تحت تاثیر جو ناصحیح جامعه حجاب و پوشش مناسب ندارند و یقینا نوع برخورد با این دسته با معدود افرادی که بواسطه لجاجت وعناد با اسلام قلوبشان درتسخیر شیطان است، نباید یکسان و برابر باشد. مسئولان و متولیان امر باید با آموزش های صحیح به اغنای فکری دسته اول کمک و در عین حال ازدسته دوم غافل نبوده و با اینان برخورد لازم  و قاطعانه ای داشته باشند.

مسئول کارگروه عفاف وحجاب استان اصفهان در ادامه بیان داشت: امروز مدیران ما چه در سطح کلان و مدیریتهای دولتی و چه در سطوح کوچک و خصوصی باید بدانند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیریت میکنند و حفظ آرمان و ارزش های انقلاب را اولویت اول کار خود و مقدم بر امور دیگر بدانند. در نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه پسندیده نیست کارمندی با پوشش و حجاب نامناسب در محل کار خود حاضر شود. در عین اینکه انجام فریضه واجب امر به معروف و تذکر لسانی وظیفه همه ی آحاد جامعه است، برخورد قاطعانه و بازدارنده نیز از وظیفه مدیران و مسئولین مربوط میباشد.

سعی ما در کارگروه عفاف و حجاب و عفاف استانداری در این چند ماه مسئولیت ابتداً روند پند و نصیحت و فرهنگ سازی در دستگاه ها بوده و یقیناً در مراحل بعدی برخورد مقتضی و معرفی معدود افراد خاطی به مراجع ذیصلاح خواهد بود.

ضمن توجه ویژه به ادارات و اماکن نباید از متن جامعه غافل شد که البته در کارگروه عفاف راهکار های مناسب و برنامه ریزی های دقیقی را  انجام داده و انشاالله به مرحله اجرا در خواهیم آورد.

وی در ادامه اذعان داشت: در راستای اعتلاء و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی موانعی هم هست که امیدواریم به همت مردم و مسئولین، برطرف شود. البته باید به این نکته توجه داشت که تاکیدات استاندار محترم و توجه ویژه ایشان به این ارزش ویژه (حجاب) عامل بزرگی برای حرکات بزرگتر و فعالیت بیشتر در برنامه ها شده است.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “همه در برابر حفظ حجاب مسئولیم/ نگذاریم بی حجابی به صورت غده در جامعه هویدا شود”

  1. امید گفت:

    متاسفانه در روستا ها بی حجابی داره موج میزنه و همه چشمشون تو چشم هم است و به هم کار ندارند….

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.