اصفهان شرق

معادن منطقه جرقویه علیا باید به افراد بومی واگذار شود/ پیگیر حق آبه دهستان رامشه

کدخبر: 100906
1395/02/15 در ساعت 17:26

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، در این مراسم ابتدا بهزادفر بخشدار جرقویه علیا ضمن خیر مقدم به حضار و مهمانان به ویژگیهای منطقه و مشکلات موجود در منطقه اشاره کرد.

 دو بانده شدن مسیر نیک آباد به حسن آباد که چندین سال هنوز پروژه تمام نشده است، تعطیلی معادن، بحث بیمه قالیبافان، بحث آب کشاورزی و قنوات، گردشگری در منطقه، مستقل نبودن ادارات منطقه جرقویه علیا، حق آبه دهستان رامشه، نامناسب بودن جاده حسن آباد به رامشه از اصلی ترین موضوعات مطرح شده بود.

در ادامه استاندار اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مردم کویر جرقویه علیا اظهار داشت:معادن موجود در منطقه در صورت آسیب نرساندن به محیط زیست باید به افراد بومی واگذار شود  و سود آن به ابادانی شهر و منطقه برسد.

وی همچنین در مورد حق آبه رامشه گفت:حتما این موضوع را پیگیری خواهم کرد و حق آبه رامشه از نظر قانونی و شرعی حق مردم رامشه می باشد.

استاندار اصفهان در ادامه تاکید داشت: ما در بخش جرقویه علیا با وجود قنوات و چشمه ها که از نعمتهای  خداوند بوده و در دل کویر با وجود خشکسالی های پی در پی هنوز فعال هستندرا در اولویت کاری خود در جهت مرمت انها قرار می دهیم وپیگیر موضوع بیمه قالیبافان نیز خواهم بود.

شایان ذکر است در این مراسم شهردار، ریئس شورای اسلامی شهر حسن آبادو نوریان از طرف دهستان رامشه به مشکلات منطقه اشاره کردند.