سرویس: اخبار شهرستان 12:24 - چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395

استانداردر بازدید از مناطق شرق اصفهان:

سخت ترین خشکسالی در ۴۰ سال اخیر را پیش رو خواهیم داشت/ مهمترین مشکل منطقه شرق اصفهان کمبود آب است

زرگرپور با بیان اینکه امسال سخت ترین خشکسالی را در ۴۰ سال گذشته خواهیم داشت، تصریح کرد: بارش در منطقه ی شرق اصفهان ۸۰ درصد کاهش داشته که در ۴۰ سال گذشته کم سابقه بوده است و در سرشاخه ها نیز بارش حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در سفر یکروزه با هدف بازدید از کیفیت کشت کشاورزان منطقه ی شرق اصفهان در طول مسیر رودخانه در بخش های جلگه، بن رود و جرقویه ی علیا و بررسی و بازدید از سطح پروژه های عمرانی، اجرایی و در دست اقدام شهری و روستایی در این مناطق به منطقه ی شرق اصفهان سفر کرد.

استاندار اصفهان در ابتدای سفر خود به بازدید از کیفیت کشت کشاورزان منطقه ی شرق اصفهان در طول مسیر بازدید از بخش های های جلگه، بن رود و جرقویه ی علیا پرداخت.
بازدید از طرح پرورش کبک ( روستای جوزدان) طرح گاوداری و مزرعه ی نمونه ( روستای مهدی آباد) و بازدید از گلخانه پرورش گل ( روستای اسپارت) از دیگر برنامه های استاندار در این سفر بود.
زرگرپور در سفر به شهر هرند افتتاح فاز یک جاده هرند- کوهپایه  به طول ۴.۵ کیلومتر از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی و افتتاح پارک ارشاد شهر هرند،میدان جوان و چند پروژه ی دیگر این شهر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال را در برنامه ی خود قرار داد.
وی در ادامه ی سفر خود در حرکت به شهر اژیه به بازدید از پروژه دوبانده شدن سه راهی سیان- اژیه و بازدید از بزرگراه ۴ خطه ی روستاهای کلیشاد، اسلام آباد و گیشی به طول ۲۷ کیلومتر از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی پرداخت.
مدیر ارشداستان در سفر به شهر اژیه در گلستان شهدای این شهر حضور یافت و از پروژه تعریض پل رودخانه زاینده رود در شهر اژیه که از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی است بازدید کرد.
استاندار اصفهان از طرح اجرای کانال آب در روستای جوندان بخش بن رود به طول ۵ کیلومتر نیز بازدید کرد.
زرگرپور در جریان سفر به شرق اصفهان و شهر ورزنه، هدف از سفرش را ادای احترام به ۱۰۳ شهید و خانواده های ی آنان و ایثارگران و احترام به مردم خوب، صبور و تلاشگر این منطقه عنوان کرد و اظهارداشت: بازدید از وضعیت این منطقه و نیازسنجی مسائل منطقه برای حل مشکلات آن ها از دیگر اهداف سفرم به این منطقه بود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه شرق اصفهان دارای شرایط اقلیمی خاص است و نیازمند برنامه های خاص نیز می باشد، افزود: موضوع آب یکی از مهمترین مشکلات این منطقه است و خوشبختانه حق آبه های این منطقه تصویب شده، برداشت های غیرمجاز به خصوص در بالا دست احصا و با جدیت با آن برخورد شده است.
زرگرپور با بیان اینکه طر ح های مربوط به افزایش منابع آب با جدیت در حال انجام است، اظهارداشت: در جلسه ی اخیر شورای عالی آب که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد بر اجرای طرح های سد و تونل کوهرنگ و بهشت آباد تاکید شد و در آینده ی نزدیک سد بهشت آباد کلنگ زنی خواهد شد.
وی با بیان اینکه مصرف و استفاده ی بهینه از منابع آب نیز در شورای عالی آب مورد تاکید قرار گرفت، اظهارامیدواری کرد که موانع پیش رو برداشته شود و درصورتی که به طورکامل این طرح اجرایی شود ،در یک فرصت ۵ ساله مشکلات به طور کامل حل خواهد شد.
استاندار اصفهان افزود: من بعنوان استاندار و با توجه به اهمیت موضوع آب،موارد مربوط به این مسئله را به طور جد پیگیری می کنم و بیشتر وقت شبانه روزی خود را به این موضوع اختصاص داده ام.
وی با اشاره به اینکه کارها روی ریل قرار گرفته و با قوت در حال پیگیری است، گفت: معاون اول رئیس جمهور طرح ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود را مناسب ترین و بهترین طرح برشمردند و ایشان به وزیر نیرو اختیار کامل دادند تا اجرای این طرح بدون مشکل پیگیری شود و می توان گفت اجرای طرح ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود نقطه ی عطفی در احیای این حوضه است.
زرگرپور با بیان اینکه امسال سخت ترین خشکسالی را در ۴۰ سال گذشته خواهیم داشت، تصریح کرد: بارش در منطقه ی شرق اصفهان ۸۰ درصد کاهش داشته که در ۴۰ سال گذشته کم سابقه بوده است و در سرشاخه ها نیز بارش حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.
مدیر ارشد استان افزود: اصفهان جزء ۵ استان خشک کشور است و باید به سمت استفاده ی بهینه و حداکثری از آب موجود باشیم.
استاندار اصفهان بر استفاده از روشهایی از جمله تغییر الگوی کشت، تغییر روش های انتقال آب و … تاکید کرد و اظهارداشت: باید از آب موجود به بهترین شکل استفاده شود.
وی به اهمیت گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: گردشگری اصلی ترین محور توسعه ی استان است و با توجه به جاذبه های طبیعی شگفت انگیز از جمله تپه های ماسه ای در این منطقه باید سرمایه گذاران را در این حوزه تشویق نماییم و با رعایت مسائل فرهنگی از آن ها استقبال نماییم.
استاندار اصفهان در پایان به بیمارستان شهر ورزنه اشاره کرد و گفت: موارد مربوط به آن را با جدیت پیگیری می کنیم و امیدواریم که در آینده ی نزدیک در سال جاری این بیمارستان به بهره برداری برسد.
گفتنی است بازدید و افتتاح پروژه های شهرداری ورزنه بخش بن رود از جمله آیین کلنگ زنی بلوار خلیج فارس به طول ۵ کلیومتر،افتتاح میدان بزرگ امام رضا(ع)با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و ترمینال مسافربری و چند پروژه دیگر از برنامه های دکتر زرگرپور بشمار می رفت.
مدیر ارشد استان در مسیر حرکت به سمت حسن آباد از استخر ذخیره آب با حجم ۱۴هزار متر مکعب در مزرعه رجان شهر ورزنه و همچنین منطقه نمونه گردشگری واحه بازدید نمود.
بازدید و افتتاح پروژه های شهرداری حسن آباد بخش جرقویه علیا با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال ، و حضور در گلستان شهدا  و پارک میدان شهر حسن آباد به مساحت ۴ هزار متر ، افتتاح پارکینگ ماشین آلات شهرداری با مساحت ۴۲۰ متر ، افتتاح روشنایی بلوار شهرداری( ورودی حسن آباد) به طول کیلومتر۲ ، افتتاح کارخانه تولید گرانیت فشرده از مواد بازیافت با اشتغال ۵۰ نفر از برنامه های استاندار اصفهان در شهر حسن آباد بود.
استاندار اصفهان در اجتماع مردم در گلستان شهدای حسن آباد، با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر رسیدگی به مناظق محروم و دور از مرکز استان ها، اظهار داشت: مدیریت استان نیز از همین سیاست پیروی نموده و در جهت تزریق اعتبارات بیشتر به اینگونه مناطق تلاش خواهد کرد.
وی در خصوص بحث معادن منطقه نیز تصریح کرد: وجود معادن نباید زمینه های گردشگری این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد و در صورت واگذاری معادن نیز، اولویت با بومیان منطقه است.

زرگرپور همچنین با اشاره به درخواست مردم مبنی بر لایروبی قنوات منطقه، دستورات لازم را به مسئولین امر صادر کرد.

 وی در پایان سفر به این منطقه نیز از فاز اول پروژه دوبانده شدن محور حسن آباد- نیک آباد شامل زیرسازی و آسفالت به طول ۲۲ کیلومتر بازدید کرد.

یک نظر در مورد “سخت ترین خشکسالی در ۴۰ سال اخیر را پیش رو خواهیم داشت/ مهمترین مشکل منطقه شرق اصفهان کمبود آب است”

  1. ورزنه ای گفت:

    ممنون از زحمات استاندار اصفهان لازم به ذکر است که شهر ورزنه شهرک صنعتی ندارد و پل تاریخی ورزنه در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد محور ورزنه به ندوشن یزد چندین سال است که هنوز کاملاً ساخته نشده است. اقای زرگر پور استاندار محترم اصفهان تپه های ماسه‌ای که فاصله اش 7کیلومتر است از شهر ورزنه باریک است و نیاز به 2بانده شدن دارد چرا شورا شهر این مشکلات را به گوش استاندار نرسانده اند ترمینال ورزنه بدون اینکه اتوبوس های تندرو آورده شود افتتاح کردنش فایده ای ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.