سرویس: اقتصادی 10:31 - چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395

رسایی:

یک‌سوم وام‌ها در کشور به کارمندان بانک‌ها ارائه شده است

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از بی‌توجهی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیونی ازدواج گفت: یک‌سوم منابع اختصاص داده شده برای وام به کارمندان بانک‌ها ارائه شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حمید رسایی در نشست علنی روز سه‌شنبه 14 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با انتقاد از شیوه وام‌دهی بانک‌ها به جوانان برای ازدواج گفت: علی رغم وجود منابع مالی کافی بانک‌ها و با وجود مصوبه مجلس برای اعطای وام 10 میلیونی، بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات واهمه دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات‌، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها در مسیر تسهیلات‌دهی به زوجین برای ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند، گفت: دولت باید بانک‌ها را برای پرداخت این تسهیلات مکلف کند.

وی ادامه داد: از 34 هزار میلیارد تومان که برای پرداخت وام اختصاص داده شده است، 10هزار میلیارد تومان آن به کارمندان بانک‌ها پرداخت شده یعنی یک سوم این منابع فقط به کارمندان داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از تصدی بیش از یک شغل از سوی برخی مسئولان کشور افزود: مطابق اصل 141 قانون اساسی تصدی بیش از یک شغل برای کارکنان دولت ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود، اما متاسفانه وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از اینکه وزیر شدند، در 19 شرکت خصوصی فعالیت داشته و به‌عنوان عضو هیات مدیره یا مدیرعامل مشغول بودند که البته سال گذشته این موضوع در مجلس مطرح و نمایندگان نیز به‌عنوان موافق برای برخورد با چنین پدیده‌ای رأی دادند.

وی ادامه داد: دادستان آقای محسنی اژه‌ای باید به افکار عمومی درخصوص فعالیت عمده وزیر صنعت در بسیاری از شرکت‌های خصوصی پاسخگو باشد تا بدین ترتیب افکار عمومی از ابهام خارج شوند.

رسایی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه منتقدان برجام می‌گویند ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم، چرا آن را برهم زدید، گفت: آقای روحانی، وزرای شما در هیات مدیره‌ها بودند و ما اعلام می‌کنیم برخی از آنها ثروتی برابر یک‌هزار میلیارد تومان دارند و همه منتقدان سرشناس برجام اگر یک طرف باشند و مبادله‌ای صورت بگیرد با اموال و ثروت وزرا، برادر و یا خود شما، به هیچ وجه برابری نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در موضوع برجام مدام گفته‌اید که بدبین‌ها گفته‌اند نمی‌شود، افزود: آقای روحانی چه کسی بود که می‌گفت من خوشبین نیستم. به غیر از اینکه رهبر انقلاب مدام این مسئله را گوشزد کردند و در نهایت این موضوع رخ داد.

رسایی گفت: آیا غربی‌ها به وعده‌های خود عمل کردند؟ رهبر معظم انقلاب در روز نخست فروردین سال جاری به صراحت فرمودند که آمریکایی‌ها به وعده های خود عمل نکردند.

وی ادامه داد: مجدداً در ماه جاری رهبر انقلاب می‌فرمایند که دشمنان ما به ویژه آمریکا و صهیونیست اخلال و خدعه می‌کنند و دلشان می‌خواهد ما نفهمیم آن خدعه را. گاهی از دور گلایه می‌کنند که چرا نسبت بدبینانه به ما می‌دهید؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درخصوص موضوعاتی که باید بدبین باشیم نمی‌شود چشم خود را ببندیم.

نائب کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام هشدارهای ارائه شده درخصوص برجام مواضع رهبر انقلاب بوده است و باید بدانیم که اجرای کنونی برجام موافق با نظر رهبری نیست.

منبع: خانه ملت
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.