سرویس: تولیدی » خبر پوششی 00:00 - یکشنبه 22 دی 1392

همایش تالاب بین المللی گاو خونی برگزار می شود

جلسه ی هماهنگی برگزاری همایش تالاب بین المللی گاو خونی با حضور معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد خوراسگان و شورای اسلامی شهر ورزنه در دانشگاه آزاد واحد خوراسگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: به مناسبت روز جهانی تالاب همایشی در تاریخ 17 بهمن 92 با شعار تالاب ها، کشاورزی و چالش های منابع آب برگزار خواهد شد.

به همین منظور جلسه ای با حضور معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد، شورای اسلامی شهر ورزنه، کارشناسان محیط زیست، مسئولین دانشگاه و جمعی از NGOمحیط زیست در دانشگاه آزاد خوراسگان بر پا شد.

جلسه همایش تالاب گاوخونی

دکتر نجفی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد خوراسگان کلیات همایش را بیان کرد.

در ادامه مجید جابر ورزنه عضو شورای اسلامی شهر ورزنه با اشاره به برخی از معضلات پیش روی تالاب افزود: یکی از معضلات مهم تالاب و محیط زیست و کشاورزی منطقه،پساب صنعتی زهکش سجزی می باشد که با وارد شدن به تالاب موجب فقر گیاهی در مسیر ورودی تالاب وخسارت شدید به زمین های حاشیه شده است.

جلسه همایش تالاب گاوخونی

وی با اشاره به حقابه گفت: حقابه به حق تالاب طبق سند طومار شیخ بهایی معین شده است و می بایست موضوع مورد مطالبه ی اصلی در این همایش باشد.

مجید جابر رییس کمسیون عمرانی و کشاورزی شورای اسلامی شهرستان اصفهان به برداشت های بی رویه از زاینده رود اشاره و عنوان کرد: برداشت بی رویه و غیر کارشناسانه از زاینده رود باعث از بین رفتن زندگی گیاهی و جانوری در یکی از تالاب های مهم جهان شده است و اگر فکری برای احیای تالاب نشود، بزرگترین تهدید از لحاظ زیست محیطی و بهداشتی و ایجاد گرد و غبار همراه با نمک برای کل استان های مرکزی ایران خواهد شد.

وی خواهان این شد که در این همایش از مسئولین استانی و کشوری مربوطه در خواست شود تا بازدید میدانی از منطقه ی بن رود و به ویژه  تالاب بین المللی گاو خونی داشته باشند تا وخامت اوضاع را درک و تصمیمات مثبت و قابل اجرا گرفته شد.

شفیعی عضو شورای اسلامی شهر ورزنه در ادامه ی این جلسه با اشاره به برگزاری همایش در رابطه با این اثر بین المللی و فاخر افزود: برگزاری همایش فی النفسه کار بسیار خوب و پسندیده ای است ونباید به آن بسنده کرد، می بایست کمیته ی ویژه در خصوص احیای دوباره تالاب به دبیری دانشگاه تشکیل شود و جلسات هفتگی و مکرر برای پیگیری موضوعات مربوطه به تالاب برگزار شود.

جلسه همایش تالاب گاوخونی

در ادامه جلسه دبیری همایش به مهندس انصاری معاونت محیط طبیعی محیط زیست استان واگذار و قادریان مسئول روابط عمومی محیط زیست استان به عنوان روابط عمومی همایش انتخاب شد.

زمانبندی و برنامه ریزی افتتاحیه و اصل همایش و برنامه های جانبی از دیگر دستورات جلسه بود.

در راستای این همایش مقرر شد نمایشگاهی جانبی از صنایع دستی شهرورزنه به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ورزنه و همچنین نمایشگاه عکس تالاب از گذشته تا حال به صورت مقایسه ای توسط مهندس مقیمی تشکیل گردد.

لازم به ذکر است در همایش آینده استاندار اصفهان دکتر زرگرپور به عنوان سخنران اصلی و دکتر سلیمانی از فعالان بین المللی تالاب، رضا خلیلی ورزنه مرد تالاب و دکتر بصیری و دکتر خاتون آبادی از فعالان بخش کشاورزی، سخنران بعدی این همایش خواهند بود.
Vater-Mark893-(2) Vater-Mark4-(2)  جلسه همایش تالاب گاوخونی

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.