سرویس: اقتصادی 21:15 - سه شنبه 14 اردیبهشت 1395

استاندار اصفهان خواستار شد

دستگاه‌ها وضعیت شدید خشک‌سالی را به مردم اطلاع دهند

استاندار اصفهان گفت: با توجه به شرایط خشک‌سالی شدید و کاهش بارش‌ها در استان، مسئولین ذی‌ربط مردم را نسبت به شرایط سخت پیش رو آگاه سازند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در اولین جلسهٔ مشترک شورای حفاظت از منابع آب، مجاری و تأسیسات آبی استان، اظهار داشت: علیرغم بارش‌های اخیر، وضعیت آبی استان درصد کمی بهتر شده است ولی به‌طور کلی استان در خشک‌سالی شدید به سر می‌برد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان جزء 5 استان کشور است که با خشک‌سالی شدید مواجه است، تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت استان با یک برنامهٔ انقباضی اصلاح شده پیش می‌رود و اهتمام براین است که طبق این برنامه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تابستان و پاییز بسیار سختی را خواهیم داشت، گفت: هم در رابطه با کمیت و هم در رابطه باکیفیت حتماً با مشکل مواجه خواهیم شد که قرار است در این خصوص برنامه‌ریزی شود و دستگاه‌ها از جمله صداوسیما، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، هواشناسی و … به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا از این وضعیت سخت عبور کنیم

زرگرپور به آمار بارندگی‌ها اشاره کرد و گفت: آمار بارش در فصل زراعی جاری به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و این آمار نشان می‌دهد که شرایط با گذشته هیچ‌گونه تفاوتی نداشته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس آمار در طول 45 سال گذشته یکی دو سال وضعیت بدتر از امسال بوده است، تصریح کرد: این وضعیت ایجاب می‌کند که همهٔ مردم و مسئولان هم‌فکری و هم‌افزایی داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط خشک‌سالی شدید و کاهش بارش‌ها در استان، مسئولین ذی‌ربط مردم را نسبت به شرایط سخت پیش رو آگاه سازند و رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در این خصوص همکاری کنند و مردم نیز در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب شرب قدم بردارند.

زرگرپور به مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند اشاره و تصریح کرد: با مسدود کردن 764 چاه غیرمجاز از فروردین 94 تا فروردین 95، 30 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی شده است و در سال جاری این مقدار باید به دو هزار عدد برسد.

وی با اشاره به اینکه در شورای عالی آب نصب کنتور هوشمند در دو استان حوضهٔ آبریز زاینده‌رود مورد تأکید قرار گرفت، افزود: بر این اساس مدیریت استان این اقدام را در اولویت خود قرار دارد و ملزم شد که هرچه سریع‌تر نسبت به نصب این کنتورها اقدام کند و بر اساس گزارشات، کل کنتورهای هوشمند نصب شده از ابتدا تاکنون 4 هزار و 43 دستگاه است.

استاندار اصفهان، فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف، بهینه کردن هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و شناسایی و خاموش کردن چاه‌ها با مصرف غیرضروری را از دیگر اقدامات خواند و افزود: بر اساس مصوبهٔ شورای عالی آب، به منظور کاهش فشار برداشت از منابع آب زیرزمینی و تقویت توان آبدهی چاه‌های با هدف تأمین آب شرب، ستاد خشک‌سالی باید نسبت به شناسایی و خاموش کردن موقت چاه‌های با مصرف غیرضروری در شرایط خشک‌سالی از جمله فضای سبز اقدام کند.

روابط عمومی استانداری اصفهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.