سرویس: اقتصادی 10:26 - دوشنبه 13 اردیبهشت 1395

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان:

کمتر از ۱۰ درصد تالاب گاوخونی را آب فراگرفته/ آب جاری نتیجه جمع‌آوری پساب کشاورزی است

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد مساحت تالاب گاوخونی را آب فراگرفته و این در حالی است که حقابه تالاب گاوخونی ۱۷۶ میلیون مترمکعب است.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسفندیار امینی با اشاره به جاری شدن آب در بستر تالاب گاوخونی اظهار داشت: آبی که در تالاب گاوخونی جاری شده مربوط به الان نبوده و نتیجه جمع‌آوری پساب توسط کشاورزان است.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر و تأثیر آن بر جاری شدن آب در تالاب گاوخونی افزود: بارش‌هایی که در مدت اخیر صورت گرفت سبب ریزش آب از سوی کوه‌های شمالی و شرقی تالاب به سوی آن بوده و این مسئله سبب تجمع آب در تالاب شده است.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان بیان کرد: با توجه به خاصیت نگه‌داشت آب در تالاب، در حال حاضر آب در بستر تالاب گاوخونی جمع شده و پرنده‌هایی که قبلاً در این مکان بوده‌اند، بار دیگر به این منطقه مهاجرت کرده‌اند.

امینی با بیان اینکه تجمع آب در تالاب مدت زیادی ادامه نخواهد داشت، بیان کرد: این مقدار آب در فصل تابستان و با توجه به شدت گرما تبخیر و خشک می‌شود و برای احیای آن باید چاره‌ای اساسی تدبیر کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از 10 درصد مساحت تالاب گاوخونی را آب فراگرفته و این در حالی است که حقابه این تالاب 176 میلیون مترمکعب است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.