اصفهان شرق

زمین گلف نقش‌جهان قربانی می‌شود

کدخبر: 100511
1395/02/13 در ساعت 08:10

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، زمین گلف نقش جهان چند سالی است که مورد بازسازی قرار نگرفته تا جایی که سال گذشته رسانه‌ها از تخریب کامل این زمین خبر دادند اما کماکان خبری از بازسازی این زمین نیست.

محسن شیرانی سال‌هاست که ریاست هیات گلف استان اصفهان را برعهده دارد و به واسطه جنس و ماهیت این رشته، گلف همواره هیات کم حاشیه ای به حساب می‌آمده است اما با این حال طی دو سالی که محمد سلطان حسینی مدیر کلی ورزش استان اصفهان را برعهده داشته است، رئیس هیات گلف با متولی ورزش استان کنتاکت هایی داشته و بارها و بارها انتقاداتی را مطرح کرده و خبرنگارانی که با شیرانی مصاحبه داشته‌اند، شاهد موضع گیری‌های شدید وی بر علیه شخص مدیر کل بوده‌اند.

شیرانی در این گفت وگو ها تاکید دارد که تعطیلی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان یا باز بودن آن هیچ فرقی به حال هیات گلف ندارد، وی همچنین حضور سلطان حسینی در رأس اداره کل را نیز عاملی برای پسرفت ورزش این دیار دانسته است تا صراحتش را در بیان انتقاد نشان بدهد.

انتقادات شیرانی زمانی جالب توجه می‌شود که بدانیم سلطان حسینی اصولاً مدیر انتقاد پذیری نیست و در قبال انتقادات صورت گرفته از سوی روسای هیات های ورزشی واکنش نشان می‌دهد اما در مورد هیات گلف، رسانه‌ها تاکنون واکنش خاصی از سوی اداره کل ندیده‌اند ولی بدون حتم این انتقادات بدون تبعات نیز نخواهد بود.

طی دو سال گذشته رئیس هیات گلف استان اصفهان بارها و بارها از تخریب زمین گلف نقش جهان صحبت کرده است چراکه در گذشته اداره ورزش و جوانان سالانه مبلغی را برای بازسازی این زمین در نظر می‌گرفت اما از زمان مدیر کلی جواهری دیگر این اتفاق رخ نداد و در دوره سلطان حسینی نیز این روند تداوم پیدا کرد.

سلطان حسینی در نشست خبری سال گذشته خود مدعی شد بازسازی زمین گلف نقش جهان، توجیه منطقی ندارد و از این رو اداره ورزش و جوانان، بودجه ای برای این منظور در نظر نخواهد گرفت اما به نظر می‌رسد اصل ماجرا به اختلاف شیرانی با مدیر کل و انتقادات صریح وی باز می‌گردد.

با توجه به دیدگاه‌های اداره ورزش و جوانان در قبال زمین گلف نقش جهان، رئیس هیات گلف استان تلاش کرده با رایزنی‌های صورت گرفته با فدراسیون گلف و مذاکره با سازمان ورزش شهرداری اصفهان، به طریقی مانع از تخریب این زمین شود تا جایی که طی یک سال گذشته، رئیس فدراسیون گلف دو بار به اصفهان سفر کرده که آخرین بار آن به روزهای گذشته مربوط می‌شود که دیدارهایی با مدیر کل ورزش و جوانان و مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری انجام گرفت اما به واسطه اینکه دیدارهای سال گذشته، نتیجه ای به همراه نداشت، دیدگاه مثبتی نسبت به دیدارهای اخیر نیز وجود ندارد.

اما انتظار می‌رود که مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیات گلف استان اصفهان به هر روشی که صلاح می‌دانند، اختلافات خود را برطرف کنند؛ حتی اگر قرار به کنار رفتن شیرانی و روی کار آمدن گزینه ای نزدیک به اداره ورزش و جوانان است، بهتر است این اقدام صورت گیرد تا زمین گلف نقش جهان به عنوان یک پتانسیل سخت افزاری ورزش، قربانی این ماجرا نشود زیرا تجربه ثبات کرده مدیران و مسئولان می‌آیند و می‌روند و منطقی و عقلانی نیست که امکانات سخت افزاری تحت الشعاع حضور برخی افراد یا عدم حضور آن‌ها قرار گیرد.