سرویس: اقتصادی 12:30 - دوشنبه 13 اردیبهشت 1395

با توجه به شرايط خاص اقتصادي و ركود موجود

مالیات منطبق با شرایط موجود دریافت شود/ عدالت مالیاتی ضروری است

زرگرپور با بیان اینکه همه بر پرداخت مالیات تاکید دارند، اظهارکرد: همه ی صاحبان صنایع و مسئولان اذعان دارند که باید در این رابطه عدالت وجود داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه ای که با حضور تعدادی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در خصوص بررسی وضعیت وصول مالیات برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود بوجود آمده لازم است در مورد برخی دریافت های مالیاتی و مسائل نظیر آن تصمیمات جدید و منطبق با شرایط موجود اتخاذ گردد.

استاندار اصفهان گفت: به دلیل اینکه تجمیعی از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در استان اصفهان وجود دارد، تنش های اقتصادی از جمله رکود، بر این استان بیشتر اثر گذار است.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان مسئولان استان وظیفه داریم در هر زمانی که قانون بد اجرا می شود و یا در اجرای آن اجحافی صورت می گیرد و یا مواردی که می تواند قانونی اصلاح گردد، پیگیری نماییم، افزود: این وظیفه بر عهده ی مدیریت استان و دیگر همکاران است و اکنون نیز اگر لازم باشد حتی از طریق سفر مقامات مسئول تهران به اصفهان این موضوع پیگیری خواهد شد.

زرگرپور به ضرورت عدالت مالیاتی و مشکلات صنایع در این خصوص اشاره کرد و گفت: در این ارتباط شاید لازم باشد که مبنای مالیاتی استان تغییر کند و یا شاخص ها اصلاح شود.

زرگرپور با بیان اینکه همه بر پرداخت مالیات تاکید دارند، اظهارکرد: در کنار این، همه ی صاحبان صنایع و مسئولان اذعان دارند که باید در این رابطه عدالت وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر مستنداتی وجود دارد که براساس شاخص ها، بی عدالتی ایجاد شده است باید گروهی از مسئولین آن ها را دقیقا احصا نمایند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

* سیستم های مالیاتی فراریان مالیاتی را شناسایی کنند

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ممکن است در بین تولید کنندگان هم، افرادی باشند که به هر شکل ممکن درصدد فرار از مالیات باشند و از تمام توان برای این کار استفاده کنند، تصریح کرد: سیستم های مالیاتی خود باید متوجه ی اینگونه مسائل باشند که این امر نیازمند طراحی سیستم های شفاف و مشخص است.

مدیر ارشد استان با تاکید بر اینکه دستگاه های وصول مالیات باید بین افرادی که مالیات خود را به موقع و دقیق پرداخت می کنند با دیگران تفاوت قائل شوند، یادآور شد: در استان اصفهان حدود ۷۰ درصد مالیات مربوط به شرکت های بزرگ و شبه دولتی و نیمه دولتی است و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نیز مربوط به بخش خصوصی است.

وی برلزوم تشکیل کارگروهی در جهت تجزیه و تحلیل اعداد و ارقام وصولی و جلوگیری از اجحاف احتمالی تاکید و اظهارکرد: حداکثر معافیت ها، تسهیلات و تخفیفات مالیاتی باید در شرایط اقتصادی موجود اعمال شود.
گفتنی است در این جلسه برخی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در خصوص ضرورت عدالت مالیاتی، عدم فروش اجناس تولیدی، دریافت بهره ی تقسیط ارزش افزوده و تصویب افزایش ۳۳ درصدی وصول مالیات در شرایط رکود مطالبی را عنوان کرد و خواستار رسیدگی به این مسائل شدند.

روابط عمومی استانداری اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.