سرویس: اجتماعی 10:10 - دوشنبه 13 اردیبهشت 1395

در جلسه ي ستاد ساماندهي جوانان استان اصفهان مطرح شد؛

برنامه های هفته جوان در شأن آنان برگزار شود/ نگاه درستی از اوقات فراغت جوانان در کشور وجود ندارد

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت اوقات فراغت جوانان گفت: برنامه هایی که برای اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته می شود باید حق انتخاب کاملی را در اختیار خانواده ها قرار دهد و با جامعیت گسترده کل تعداد دانش آموزان و دانشجویان را در بر گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ استاندار اصفهان در  سی و هشتمین جلسه ی ستاد ساماندهی جوانان استان که پیرامون اوقات فراغت و هفته ی جوان برگزار شد، اظهارکرد: در طول دو سال گذشته مدیریت استان و اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه های ذیربط تلاش کرده اند که مسائل مربوط به اوقات فراغت جوانان را نظم داده و موازی کاری ها و همپوشانی های موجود را برطرف نمایند تا بتوانند اطلاع رسانی کاملی را برای خانواده ها داشته باشند.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه براساس تجربیات سال های گذشته این ساماندهی امسال باید به صورت کامل تر و ویژه تر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: دسترسی به اطلاعات در پرتال جامع اوقات فراغت باید به گونه ای باشد که هر خانواده براساس مشی سیاسی، فرهنگی، فعالیت های اجتماعی و نوع آموزش هایی که برای اوقات فراغت فرزندانشان نیازدارند را در اختیار قرار دهد و بتواند اطلاعات کامل و شفافی را ارائه نماید.

وی اضافه کرد: برنامه هایی که برای اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته می شود باید حق انتخاب کاملی را در اختیار خانواده ها قرار دهد و با جامعیت گسترده کل تعداد دانش آموزان و دانشجویان را در بر گیرد.

زرگرپور با اشاره به اینکه جامعیت پرتال اوقات فراغت باید به گونه ای باشد که مخاطبین با تنوعات سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری مختلف بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: برنامه های در نظر گرفته شده نیز باید به گونه ای باشد که هر دو جنسیت بتوانند از آن ها استفاده کنند.

مدیر ارشد استان افزود: دستگاه های مختلف باید اطلاع رسانی کاملی از برنامه های خود داشته باشند و با درج برنامه ها در پرتال اوقات فراغت اطلاع رسانی لازم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه برنامه های درنظر گرفته شده برای کودکان و نوجوانان تابع مقتضیات خاص خود است، اظهار کرد: باید راهکارهای لازم برای تحت پوشش قراردادن این قشر بررسی و احصا شود.

رسول زرگرپوربا اشاره به گزارشات ارائه شده، ادامه داد: برای تابستان سال جاری، سازمان فنی و حرفه ای استان ۱۷۰ رشته را برای ۶ هزار متقاضی در نظر گرفته است و آموزش و پرورش استان نیز با درنظر گرفتن برنامه های مختلف ۱۱۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان نیز ۱۲۰۰ پایگاه و کانون های فرهنگی و هنری خود را به صورت مشخص برای اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته است، اظهار کرد: اداره ی کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز طرح مجازی حفظ قران را برای ۳۶ هزار نفر به اجرا در خواهد گذاشت.

وی به برگزاری هفته ی جوان از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲ خرداد خبرداد و گفت:‌ دستگاه ها باید در برگزاری برنامه های این هفته در شأن جوانان از هیچ کمکی فروگذار نکنند.

محسن طلایی ماهانی، مدیر کل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حساسیت و نقش استاندار اصفهان و همکاری و همدلی وی برای جوانان اظهارکرد: اصفهان می تواند به عنوان یک استان نمونه در تغییر نگرش و میدان دادن به جوانان برای نقش‌آفرینی در عرصه اجتماع پیشرو باشد.

مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان به موضوع اوقات فراغت جوانان نیز اشاره کرد و گفت: امروز نگاه درستی از اوقات فراغت جوانان در کشور وجود ندارد و باید در این زمینه شاهد یک تغییر نگرش خاص و اساسی باشیم و باید در راستای بهینه سازی زیرساخت های اوقات فراغت نیزتلاش کنیم.

طلایی ماهانی با اشاره به مقایسه ی میزان میانگین شادی در کشورمان با میانگین جهانی اظهارداشت: شاخص GHP و شادی تاثیر مستقیمی بر سرمایه های اجتماعی دارد و باید به صورت اساسی و خاص به این موضوع پرداخته شود.

روابط عمومی استانداری اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.