سرویس: اجتماعی 13:00 - یکشنبه 12 اردیبهشت 1395

خبری که معلم ورزنه ای را خوشحال میکند؛

استخدام در آموزش و پرورش برایم شادی آفرین است/ جنبه معنوی شغل معلمی را در نظر گرفتم

فاطمه بمانی گفت: انتخاب من برای شغل معلمی را می توان به دست تقدیر و سرنوشت سپرد و با توجه به اینکه معلمی شغل انبیاست خدا را شکر میکنم که این افتخار نصیبم شد.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، معلم امانتداری است که امانت او غیر از همه امانتهاست. بی تردید راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا خلوص و صفای باطن آنهاست و قطعا جوشش چشمه سارهای زلال پویندگان راه سعادت و تکامل بشری حاصل مجاهدت های معلمان و مربیان فرزانه ای است که امانت دار انسانند. روز معلم فرصتی شد تا در کنار فاطمه بمانی معلم ورزنه ای باشیم.

گفتگوی کوتاه با معلم پرتلاش شهر شهید پرور ورزنه به شرح ذیل است.

اصفهان شرق- از خودتان بگویید؟
فاطمه بمانی هنومرور دارای مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی هستم. حدود 14سال است که به عنوان معلم وارد آموزش وپرورش شدم و امسال نیز به عنوان معلم حق التدریس در مدرسه شهید تقی پور شهر ورزنه مشغول به کار هستم.

اصفهان شرق- دلیل انتخاب شما برای شغل معلمی چه بود؟
انتخاب من برای شغل معلمی را می توان به دست تقدیر و سرنوشت سپرد و با توجه به اینکه معلمی شغل انبیاست خدا را شکر میکنم که این افتخار نصیبم شد و با اینکه سختی های زیادی کشیدم به کارم علاقه شدیدی دارم. بیشتر جنبه ی معنوی کار را درنظر گرفتم نه جنبه ی مادی کارم را.

اصفهان شرق- رابطه شما با دانش آموزانتان چگونه است؟
بیشتر سعی میکنم که با دانش آموزان خود دوست باشم تا اینکه نقش یک معلم سخت گیر را بازی کنم و فکر میکنم که برای همین است که دانش آموزان بامن احساس راحتی دارند.

اصفهان شرق- یکی از ترسناک ترین جملاتی که وقتی دانش آموز بودید از معلم خود میشنید چه بود؟
آن روزها وقتی دانش آموز بودم یکی از ترسناک ترین جملات این بود که یک برگه از کیفتون بیاورید بیرون

اصفهان شرق- آیا معلمان دوران ابتدایی خود را به خاطر دارید؟ به کدام یک از معلمان یا دبیران خود علاقه مند بودید؟
بله تمام معلمان دوران ابتدایی خودرا حتی بانام کوچکشان به یاد دارم و به مدیر دوران دبیرستان خود خانم فوده علاقه خاصی داشتم هیچ گاه چهره مهربان ایشان از خاطرم بیرون نمیرود.

اصفهان شرق- چه خبری بیشتر شما را خوشحال میکند؟
اینکه روزی بفهمم که دانش آموزانم پیشرفت کرده اند و موفق شده اند و به جایگاه خوبی رسیده اند مرا بسیار خوشحال میکند و دیگر اینکه روزی خبر استخدامی خود و دوستانم را بشنوم من و خانواده ام را بسیار خوشحال میکند.

اصفهان شرق- در پایان چه سخنی برای دوستان و همکاران خود دارید؟
معلمی واقعا عشق است، عشق به تدریس، عشق به دانش آموزان و من از همین جا به همه همکاران خود که از صمیم قلب زحمت میکشند خسته نباشید میگویم و امیدوارم که هر روز با ذوق و اشتیاق بیشتر در سر کلاس حاضر شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.