اصفهان شرق

نداشتن ثبات و امنیت شغلی مهم ترین مشکل کارگران است/ حرکت شرکت قارچ یکتا بر اساس اقتصاد مقاومتی

کدخبر: 100393
1395/02/12 در ساعت 12:26

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، رئیس سازمان بسیج کارگری استان اصفهان به تشریح بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با کار گران پرداخت و گفت: چندسالی است که مقام عظمای ولایت دغدغه مسایل اقتصادی را دارند و به همین جهت شعار سال را امسال به صورت خاص و ویژه تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری کردند.

سرهنگ محمدرضا قربانی با اشاره به تعبیر عام مقام معظم رهبری درباره کارگر افزود: به معنای عام همه عزیزان به نوعی کارگر هستند و همه باید ماموریت و مسوولیتی که به آنها محول شده است را به نحو احسن انجام بدهند.

وی به افزایش تجمعات کارگری در سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: در سال 94 به علت رکود اقتصادی متاسفانه شاهد مشکلات و تجمعات کارگری در  استان بودیم که این مشکلات در کمسیون های کارگری که در استانداری برگزار می شود مطرح و پیگیری شد.

رئیس سازمان بسیج کارگری پس از آن به تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: به زبان ساده اقتصاد مقاومتی یعنی این که ما برای بلند شدن دست به زانوی خود گذاشته و بلند شویم و محتاج کمک دیگران نباشیم.

وی به بیان مصداق عینی درباره اقتصاد مقاومتی این گونه اشاره کرد: شرکت قارچ یکتا  که به صورت مستقیم با  400 نفر قرارداد دارد و غیر مستقیم حدود 2000 کارگر به واسطه آن مشغول به کار هستند و از صفر تا صد کار، از کمپوست تا فرآورده های قارچ و تولید را خودشان انجام می دهند و این معنای اقتصاد مقاومتی است.

قربانی با بیان این که به فرموده مقام عظمای ولایت اقتصاد مقاومتی صرف آوردن روی کاغذ نیست، گفت: مسوولان دولتی باید برای نکته به نکته اقتصاد مقاومتی دستور العمل بنویسند و نظارت بر اجرا داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج کارگری استان اصفهان در ادامه به تشریح مشکلات جامعه کارگری پرداخت و گفت: امروز کارگران ما امنیت شغلی ندارند؛ شب که از سر کار به خانه می روند نمی دانند فردا صبح کارگر آن کارخانه هستند یا نه ؟ مشکل بزرگ کارگران ما این است که ثبات شغلی ندارند.

وی سپس به برخی مشکلات کار فرمایان اشاره کرد و گفت: مدیران و کارفرمایان و کار آفرینان ما هم مشکلاتی را دارند. امروز افرادی هستند که مباحث و نقدینگی کشور دستشان است و باید به کار آفرین نقدینگی بدهند زیرا کارفرمایان نیاز به نقدینگی برای تعمیر و نو سازی دستگاه ها و تجهیزات دارند.

قربانی یکی دیگر از مشکلات کارگری و کارفرمایی را عدم نظارت مسوولان مربوط دانست و در این زمینه به یک مصداق اشاره کرد و گفت: در یک کارخانه برای پرداخت حقوق کارگران قرار شد بخشی از محصولات فروخته شود و طلب کارگران پرداخت شود، قسمتی از محصول فروخته شد، اما چون نظارت نبود حقوق کارگران پرداخته نشد.