سرویس: اخبار شهرستان 12:26 - یکشنبه 12 اردیبهشت 1395

رئیس سازمان بسیج کارگری استان اصفهان:

نداشتن ثبات و امنیت شغلی مهم ترین مشکل کارگران است/ حرکت شرکت قارچ یکتا بر اساس اقتصاد مقاومتی

سرهنگ محمدرضا قربانی صبح امروز در جمع مردم شهر نصرآباد، از امنیت شغلی به عنوان مهمترین دغدغه کارگران یاد کرد.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، رئیس سازمان بسیج کارگری استان اصفهان به تشریح بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با کار گران پرداخت و گفت: چندسالی است که مقام عظمای ولایت دغدغه مسایل اقتصادی را دارند و به همین جهت شعار سال را امسال به صورت خاص و ویژه تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری کردند.

سرهنگ محمدرضا قربانی با اشاره به تعبیر عام مقام معظم رهبری درباره کارگر افزود: به معنای عام همه عزیزان به نوعی کارگر هستند و همه باید ماموریت و مسوولیتی که به آنها محول شده است را به نحو احسن انجام بدهند.

وی به افزایش تجمعات کارگری در سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: در سال 94 به علت رکود اقتصادی متاسفانه شاهد مشکلات و تجمعات کارگری در  استان بودیم که این مشکلات در کمسیون های کارگری که در استانداری برگزار می شود مطرح و پیگیری شد.

رئیس سازمان بسیج کارگری پس از آن به تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: به زبان ساده اقتصاد مقاومتی یعنی این که ما برای بلند شدن دست به زانوی خود گذاشته و بلند شویم و محتاج کمک دیگران نباشیم.

وی به بیان مصداق عینی درباره اقتصاد مقاومتی این گونه اشاره کرد: شرکت قارچ یکتا  که به صورت مستقیم با  400 نفر قرارداد دارد و غیر مستقیم حدود 2000 کارگر به واسطه آن مشغول به کار هستند و از صفر تا صد کار، از کمپوست تا فرآورده های قارچ و تولید را خودشان انجام می دهند و این معنای اقتصاد مقاومتی است.

قربانی با بیان این که به فرموده مقام عظمای ولایت اقتصاد مقاومتی صرف آوردن روی کاغذ نیست، گفت: مسوولان دولتی باید برای نکته به نکته اقتصاد مقاومتی دستور العمل بنویسند و نظارت بر اجرا داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج کارگری استان اصفهان در ادامه به تشریح مشکلات جامعه کارگری پرداخت و گفت: امروز کارگران ما امنیت شغلی ندارند؛ شب که از سر کار به خانه می روند نمی دانند فردا صبح کارگر آن کارخانه هستند یا نه ؟ مشکل بزرگ کارگران ما این است که ثبات شغلی ندارند.

وی سپس به برخی مشکلات کار فرمایان اشاره کرد و گفت: مدیران و کارفرمایان و کار آفرینان ما هم مشکلاتی را دارند. امروز افرادی هستند که مباحث و نقدینگی کشور دستشان است و باید به کار آفرین نقدینگی بدهند زیرا کارفرمایان نیاز به نقدینگی برای تعمیر و نو سازی دستگاه ها و تجهیزات دارند.

قربانی یکی دیگر از مشکلات کارگری و کارفرمایی را عدم نظارت مسوولان مربوط دانست و در این زمینه به یک مصداق اشاره کرد و گفت: در یک کارخانه برای پرداخت حقوق کارگران قرار شد بخشی از محصولات فروخته شود و طلب کارگران پرداخت شود، قسمتی از محصول فروخته شد، اما چون نظارت نبود حقوق کارگران پرداخته نشد.

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.