سرویس: اقتصادی 10:42 - یکشنبه 12 اردیبهشت 1395

بانك ملي ايران معرفي كرد:

بام، بانكداري الكترونيك با استانداردهاي بالاي امنيتي

بانك ملي ايران در راستاي توسعه و پيشرفت ايران اسلامي و ارائه بهترين و ايمن ترين خدمات بانكي به هموطنان عزيز، محصول منحصر بفردي را طراحي واز دي ماه سال گذشته به مشتريان خود عرضه نموده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی بانک ملی، بام يك سامانه اينترنتي بانكداري الكترونيك است كه با برخوردارياز استانداردهاي بالاي امنيتي و ويژگي هاي منحصر بفرد خدمات بانكي، در اين بانك راه اندازي ودر كنار سيستم هاي ديگر بانك به ارائه خدمات بانكي مي پردازد.

در اين سامانه،توجه به راحتي و سهولت كار كاربران در كنار حفظ امنيت كامل و سرعت و صحت بسيار بالاي عمليات بانكي مدنظر قرار گرفته و از جمله ويژگي هاي بارز آن مي توان موارد زير را برشمرد: گرافيك چشم نواز، انتقال وجه هوشمند، شارژ خودكار سيم كارت، صورتحساب هاي متنوع، سازگاري با تمام دستگاه هاي ارتباطي اينترنتي (تبلت و انواع گوشي هاي هوشمند)، برقراري ارتباط آنلاين با ساير كاربران، پرداخت اقساط و … نياز نبوده و كاربر به آسودگي در هر زمان و (token) براي كار با سامانه برخلاف سامانه هاي قبلي بانك،به ابزار جانبي مكان و با هر وسيله اي كه دسترسي به اينترنت داشته باشد به راحتي مي تواند كارهاي بانكي خود را انجام دهد.

با توجه به تكنولوژي هاي بسيار جديد استفاده شده در اين سامانه حتي در صفحات ورودي از صفحه كليدهاي مجازي كه در اصل به نوعي القاكننده امنيت كاذب هستند نيز استفاده نشده و مشابه سامانه هاي بانك هاي بزرگ دنيا، امنيت سامانه به جاي واگذاري به مشتري از طريق تكنولوژي هاي موجود در سامانه تأمين گرديده است. از سويي در اين سامانه به صورت مرتب به كاربران براي رعايت نكات ايمني متداول براي بالا رفتن فرهنگ استفاده از خدمات الكترونيك از قبيل تغيير رمز، استفاده از نرم افزارهاي آنتي ويروس قوي، بروزرساني مرتب و … نكات لازم يادآوري مي گردد.

كاربران اين سامانه به محض ورود به سامانه پيامك دريافت نموده و به اين ترتيب از وضعيت استفاده از سامانه مطلع مي گردند و تغيير در سقف تمام تراكنش ها در دست كاربر بوده و با توجه به شرايط خود در هر زماني مي تواند اين سقفها را كاهش يا افزايش دهد.

بانك ملي ايران در گذشته با معرفي سيستم سبا، تحولي در بانكداري كشور را آغاز كرد و اينك با سامانه بام، گام بلند ديگري در تحول بانكداري الكترونيكي و اينترنتي كشور برداشته است. اين سامانه به زودي جايگزين سيستم سبا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.