سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:46 - شنبه 11 اردیبهشت 1395

استاد دانشگاه علوم ومعارف قرآنی:

ترویج افکار و اندیشه شهید مطهری بهترین نوع گرامیداشت این شهید/ شهید را به مردم معرفی کنیم

مظاهری گفت: زنده نگه داشتن افکار و اندیشه شهید مطهری از طریق رواج آثار و تالیفات یک ضرورت است، تنها نباید برای گرامیداشت شهید مطهری به جشن های روز معلم و تقدیر از معلمان اکتفا کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ ابراهیم مظاهری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز به مناسبت سالگرد شهادت شهید مطهری پیرامون تبیین ابعاد شخصیتی این شهید و ویژگی آثار و تالیفات آن اظهار کرد: شخصیت شهید مطهری  از بسیاری جهات بی نظیر بود، امام راحل  فرمودند، هیچ کس را سراغ ندارم که بگویم همه آثارش ارزشمند است.

وی با بیان اینکه امروز آثار به جامانده از این شهید، معرف شخصیت و افکار شهید مطهری در همه ابعاد است، گفت: امروز چنانچه بخواهند کسی را به علامه بودن در همه زمینه ها تشبیه کنند، به شهید مطهری مثال میزنند، به عنوان نمونه رهبر معظم انقلاب علامه مصباح یزدی را مطهری زمانه نامیدند.

مظاهری تاکید کرد: شهید مطهری در معارف الهی یک فردی همه جانبه و چند بعدی بود و در همه ابعاد متخصص و مجتهد شده بود، آن شهید در فلسفه، علم، فقه، کلام، به درجه اجتهاد رسیده بود، امام برای هیچ کس از شهدا چون شهید مطهری پیام ندادند و این نشان از ارزشمندی وجود شهید مطهری بود.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: امروزه چنانچه نوجوانی خواستار تربیت اسلامی و  فهم معارف دینی در سطح جامعه باشد به سراغ آثار غنی شهید مطهری می رود، بنابراین بهترین کاری که می توانیم  انجام دهیم، این است که آثار  شهید مطهری را به نحو گسترده ترویج دهیم.

وی یادآور شد: معتقدم که در این زمانه دو وظیفه مهم داریم، نخست آنکه  افرادی که تفکر مطهری  گونه دارند و چون شهید مطهری گام بر می دارند، معرفی و آنها  را در جامعه احیا کنیم، دوم آنکه  مردم و نوجوانان را بیشتر با آثار و تالیفات شهید مطهری که حاوی افکار و اندیشه های آن بزرگ مرد است، آشنا کنیم.

استاد دانشگاه علوم و معارف  قرآنی ابراز کرد: رواج  افکار و اندیشه های  شهید مطهری در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه یک ضرورت است که قطعا منجر به جامعه انقلابی می شود.

وی با تاکید براینکه شهید مطهری نسبت به پاسخ شبهات مطرح شده پیرامون معارف دینی و اسلام حساس بود تصریح کرد: تالیف کتاب داستان راستان توسط شهید مطهری برای پاسخگویی به ۱۵۰ شبهه مطرح در آن زمان بود که یک کار ارزشمند و فوق العاده به شمار می رود.

مظاهری ابراز کرد: زنده نگه داشتن  افکار و اندیشه  شهید مطهری از طریق رواج آثار و تالیفات یک ضرورت است، تنها نباید برای گرامیداشت شهید مطهری به جشن های روز معلم و تقدیر از معلمان اکتفا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.