سرویس: اخبار شهرستان 16:15 - جمعه 10 اردیبهشت 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

معلمین با ترویج فرهنگ دینی و خودباوری، دانش آموزان متدین و امیدوار به آینده تربیت کنند

حجت الاسلام هاشمی گفت: معلمین باید با ترویج فرهنگ دینی و روحیه امید و خودباوری و تلاش و پشتکار، دانش آموزان متدین، با نشاط، سخت کوشش، امیدوار به آینده تربیت کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ امام جمعه شهر محمدآباد پس از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی به ادامه مباحث در خطبه های قبل، راجع به دنیا و حب آن پرداخت.

وی بیان داشت: امام باقر علیه السلام در مورد کسی که حریص است نسبت به دنیا می فرماید:” شخص حریص در دنیا مانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر ابریشم بر خود میپیچد راه بیرون شدنش دورتر و بسته تر میگردد تا اینکه از غم و اندوه بمیرد”. شخص دنیاپرست هر چه به دنبال و مطاع آن برسد، باز تمایل بیشتری پیدا می کند به نحوی که عمر خود را صرف به دست آوردن دنیا می کند و از آبادی آخرت غافل می ماند. امام صادق علیه السلام می فرماید:” بی نیازترین مردمان کسی است که گرفتار حرص نباشد”.

هاشمی ادامه داد: سرگرم شدن به دنیا انسان را از یاد آخرت و آماده شدن برای آن باز می دارد و سرانجام آن شقاوت اخروی است چون حب دنیا دین انسان را از بین می برد.امام صادق علیه السلام می فرماید :” دو گرگ درنده و خونخوار که به گله چوپانی برسند، و یکی از آن دو در جلو گله بایستد و دیگری در آخر آن، زیان آن ها بیشتر از دوستی دنیا و شرف برای دین مسلمان نیست.

خطیب جمعه محمدآباد با اشاره به دوازده اردیبهشت شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم یاد و نام این استاد شهید را گرامی داشت و هفته معلم را به همه معلمین تبریک گفت و افزود: یکی از عوامل مهم و تاثیرگزار در تربیت افراد جامعه آموزش و پرورش و آموزش عالی و به طور کلی معلمان و اساتید هستند که در این بین آموزش و پرورش از همه مهمتر است. معلمین باید با ترویج فرهنگ دینی و روحیه امید و خودباوری و تلاش و پشتکار، دانش آموزان متدین، با نشاط، سخت کوشش، امیدوار به آینده تربیت کنند.
حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: معلمین گرامی باید مواظب باشند و به این نکته توجه داشته باشند که دانش آموزان بسیار از آنها تاثیر پذیرند، هم در جهت رشد و شکوفایی و هم در جهت ناامیدی و دلسردی نسبت به آینده ممکن است با یک اظهار نظر نسنجیده یک دانش آموز یا بیشتر نسبت به آینده خود ناامید شود.

خطیب جمعه شهر محمدآباد همچنین با اشاره به روز جهانی کارگر و تبریک آن به کارگران، بیان داشت: در شرایط فعلی کشور ما کارکردن و ایجاد اشتغال جهاد و عبادت بزرگی است. کشور ما دچار مشکلات اقتصادی است که یکی از راه حل های آن حمایت از تولید داخلی، ایجاد اشتغال و بها دادن به کار و تلاش است.

وی اضافه کرد: ما اگر بخواهیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم و از طرفی بتوانیم در برابر فشارهای دشمنان استقامت کنیم و استقلال سیاسی خود را حفظ کنیم باید سیاست های اقتصاد مقاومتی از گفتار و نوشتار خارج شده و جامه عمل به خود بپوشد.

هاشمی با بیان اینکه مسئولان کشور باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از ظرفیت های داخلی یک اقتصاد بومی و پویا و غیر وابسته دیگران را پایه ریزی کنند،اذعان داشت: متاسفانه آنچه را در عرصه عمل شاهد هستیم وابستگی مسئولان به کشورهای غربی مخصوصا آمریکاست و درصددند از طریق ارتباط با آنها مشکلات اقتصادی را حل کنند.

امام جمعه شهر محمدآباد ادامه داد: دولت تمام وقت خود را صرف برجام بی فرجام کرده و با بی توجهی به تذکرات و انتقادات دلسوزان نظام و متهم کردن آنها، حدود 30 ماه فرصت خود را از دست داده است.

هاشمی افزود: هر چه طرف مقابل در اجرای برجام بدعهدی میکند، طرف ایرانی توجیه کرده و همچنان امید به برجام دارد. با اینکه برخی از مسئولین اعتراف کرده اند که برجام تا کنون ثمره برای کشور نداشته ولی مسئولین وزارت خارجه همچنان در حال بزک کردن آمریکا و توجیه بدعهدی های اوست و در مواردی ایران را مقصر در عدم اجرای برجام می دانند.
هاشمی با اشاره به اینکه برخی برجام را فتح الفتوح می دانند افزود: فتح الفتوح چیزی است که برای همه آشکار باشد فواید و ثمرات آن، مثلا وقتی خرمشهر آزاد شد، همه این فتح و پیروزی را احساس کردند ولی برجام چه فتح الفتوحی است که نه تنها مردم ثمرات آن را احساس نکردند، برخی مسولین ارشد نظام هم به بی فرجام بودن آن اذعان دارند.
هاشمی خاطرنشان کرد: راه حل واقعی و اساسی مشکلات اقتصادی اتکا به نیرو و ظرفیت های داخلی است و قطع امید از دشمنان انقلاب.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.