سرویس: اخبار شهرستان 23:30 - جمعه 10 اردیبهشت 1395

همراه با معلمی از دیار شاهتور؛

تدریس، تبادل عشق بین معلم و دانش آموز است

مجید زمانی شاهتوری گفت: هر کدام از همکار من که طعم شیرین این فرآیند رو چشیده باشند قطعا از کاستی های که این شغل وجود داره چشم میپوشند.

به گزارش اصفهان شرق از شاهتور، روزها از پس از هم سپری می شود تا روایت زیبای خاطرات ناتمام را به ثبت رساند. خاطراتی که برگرفته از دوران زندگی ماست و هر روز آن ما را به روزگاری تکرار نشدنی گره می زند.

12 اردیبهشت روز آنهایی است که دنیایی از دلواپسی ها را برای سرافرازی ما به جان خریدند تا دانش اموزانشان به مدارج عالی برسند.

فرصت را غنیمت شمردیم و با مجید زمانی معلم جوان شاهتور گفتگویی تدارک دیدیم.

اصفهان شرق- خودتان را معرفی کنید؟

مجید زمانی شاهتوری ۳۵ساله کارشناس ارشد روانشناسی مشغول تدریس در دبستان پسرانه نواب صفوی شاهتور هستم. 7 سال است که در جایگاه معلمی خدمت می کنم و روایت زیبایی از تدریس برایم رقم خورد.

اصفهان شرق-  دلیل انتخاب این شغل چه بود؟

معلمی یکی از شغل هایی بود که همیشه در انشاء دوران دبستان به آن علاقه زیاد داشتم ولی ورودم بر اثر یک اتفاق پیش بینی نشده بود که خدا را شکر قسمتم شد.

422308591_95102

اصفهان شرق- از شرایط تدریس و شغل معلمی برایمان بگویید؟

از نظر من تدریس، جریان مستقیم تبادل عشق بین معلم و دانش آموزش هست. هر کدام از همکار من که طعم شیرین این فرآیند رو چشیده باشند قطعا از کاستی های که این شغل وجود داره چشم میپوشند.

اصفهان شرق- از خاطرات دوران تدریس بگویید؟

خاطره زیاد دارم ولی متاسفانه قابل تعریف نیست. فکر میکنم خاطره انگیز ترین اتفاق برای هر معلم مشاهده تغییرات مثبت در حیطه های مختلف (دانش، نگرش٬ مهارت) در دانش آموزاش هست این تغیرات در پایه ی اول دبستان ملموس تراست و احساسی که معلم از مشاهده ی این اتفاقات نصیبش میشود قابل توصیف نیست.

اصفهان شرق- نظر شما درباره‌ی دادن هدیه از طرف شاگردان به معلمان چیست؟

معلم هیچ توقعی از دانش آموز ندارد ولی این خواسته خود دانش آموز و به فکر خودش خوشحالی معلم است. لحظه ای که هدیه رو از دانش آموز دریافت می کنید٬ قطعا برق چشمان پر از احساس بچه ها دیده می شود و لذت این صحنه را فقط معلمان واقعی درک می کنند.

اصفهان شرق- به کدامیک از آموزگاران دوران تحصیل تان «از ابتدایی تا دبیرستان» علاقه‌مند بوده‌اید؟ ایشان چه خصوصیاتی داشتند؟

آقای حسین کبیری دبیر ادبیات فارسی دوران راهنمای ام رو به خاطر دارم. اخلاق بی نظیرشان، مهربانی ذاتی شان همیشه دریادم هست.

و باید گفت؛ معلم خوب به خصوص معلم ابتدای بخاطر اینکه نقش یک الگو مهم را از اول بازی میکند، حتما باید نمونه یک انسان کامل باشد در غیر این صورت تلاش معلم برای ایجاد تغییرات مثبت در دانش آموزان بی فایده خواهد بود.

اصفهان شرق- اگر قرار بود سوالی پرسیده شود و خود شما مسئول طرح این پرسش از خودتان بودید، چه سوالی مطرح می‌کردید؟

دوست داشتم الان که مناسبت هم داشت بیشتر در مورد حفظ کرامت مقام معلم صبحت می کردم. ولی لازم می دانم به عنوان سخن آخر به دانش آموزان بگویم که حتما مطالعه و تفکر را در برنامه ریزی روزانه ی خودشون لحاظ کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.