سرویس: اجتماعی 23:14 - پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395

دهیار کفران خبر داد:

پایان مرحله اول طر ح بزرگ همنت و آغاز مرحله دوم/ کفرانِ پویا در انتظار مردم است

اسماعیلی گفت: امیدواریم با اجرای طرح همنت دیگر شاهد وجود حتی یک جوان بیکار در کفران و در شرق اصفهان نباشیم و کفرانِ پویا را به اهالی تقدیم کنیم.

دهیار کفران در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن اعلام پایان مرحله اول طرح بزرگ کارآفرینی کشوری)تشریح و بیان فرصت ها و چالش ها وارتباط با تسهیلگران روستایی و تیم سازی( از آغاز مرحله دوم این طرح خبر داد.

اسماعیلی با اشاره به بیان اهم اقدامات انجام شده اظهار کرد: ایده پردازی حول فرصت ها، برقراری ارتباط نخبگان با روستای کفران و اهالی آن و تسهیلگری و شناخت بازار محصولات تولیدی و همچنین تحلیل کسب وکارهای روستایی برای رسیدن به شاخص های ورود به مرحله نهایی رویداد همنت است که باید در مراحل بعدی مد نظر قرار گیرد.

وی ضمن اینکه مدت زمان مرحله این طرح را از امروز تاهفته دوم شهریورماه افزود: درآن مرحله طرح ها جمع بندی و نتایج نهایی طرح ها مشخص خواهد شد وسرمایه گذاران به طرح ورود خواهند کرد.

دهیار کفران ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح بزرگ، صنایع بومی کوچک درمناطق روستایی و نیز صنایع تبدیلی بوجود آید تا هیچ مواد خامی از روستاها خارج نشود و یک چرخه کامل زندگی در روستاهای شرق اصفهان بوجود آید.

وی ازفرصت هایی نظیر صنایع کوچک(کارگاه خیاطی، تولید سوغات اصفهان، شیرینی جات و ترشیجات محلی و اغذیه محلی و سبزی خشک کنی و…) فرصت های دام و طیور یاد کرد و استفاده بهینه از پتانسیل ها را در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل، از نخبگان و اهالی روستا خواستار شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به برکت طرح همنت تاکنون کلاس های آموزش قلم زنی و میناکاری وخاتم کاری و کاربافی در ساختمان دهیاری تشکیل شده است و تعداد زیادی از اهالی از این کلاس ها استفاده می کنند و بزودی کلاسهای سفال گری و زیورآلات نیزدراین محل برگزار می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح همنت دیگر شاهد وجود حتی یک جوان بیکار در کفران و در شرق اصفهان نباشیم و کفرانِ پویا را به اهالی تقدیم کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.