سرویس: اخبار شهرستان 15:16 - پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395

در اقدامی داوطلبانه انجام شد؛

پروژه انتقال آب از دریچه به مزارع کشاورزی/ کشاورزان اصفهانکی مصداق بارز اقدام و عمل بودند

در اقدامی داوطلبانه توسط کشاورزان روستای اصفهانک و تلاش شبانه روزی آنها به منظور جلوگیری از پرت آب، پروژه انتقال آب به مزارع کشاورزان از طریق لوله گذاری به انجام رسید.

به گزارش اصفهان شرق، پرت آب توسط کانال های خاکی به مزارع روستاهای شرق اصفهان از جمله معضلاتی است که هرازچندگاهی  فکر کشاورزان زحمت کش را به خود مشغول می سازد و این در حالی است که خشکسالی های اخیر و کمبود آب، این مشکل را چندین برابر کرده است.

مسئولان با ایجاد پروژه های کانال های 1 و 2 گامی مهم در برخی بخش های شرقی اصفهان در حوضه زاینده رود برداشتند ولی مشکل مربوطه به یک یا چند مزرعه خلاصه نمی شود زیرا حداکثر زمین ها به کشاورزی اختصاص دارد.

8

حیدر عشوری و سید مهدی حسینی، در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه، مسئولان در پاسخ به درخواست لوله گذاری در انتقال آب به مزارع، کمبود اعتبار را مطرح کردند، افزودند: همیاری و همفکری کشاورزان و روحیه جهادی انها در پیگیری مشکلات، باعث شد تا مردم پای عمل مسئولان ننشینند و خود با همفکری همدیگر طی چند روز طرح لوله گذاری را به انجام برسانند.

عشوری تاکید کرد: فاصله 2700 متری از دریچه به مزارع با هزینه ای بالغ بر 70 میلیون تومان توسط لوله تجهیز شد تا آب بدون پرتی وارد مزارع شود و این از جمله اقدامات ایده آل مردم طی سال 95 بود.

وی با تشکر از مسئولان ذیربط در حیطه کشاورزی گفت: درخواست ما از مسئولان رده بالا، حضور در بین کشاورزان و آشنا شدن با برخی مشکلات آنهاست تا بتوان مسائل را به آنها انعکاس داد و از کمک های مالی و اعتباری سازمان ها بهره برد.

این کشاورز چیریانی از مسئولان جهاد کشاورزی درخواست حضور در روستا و بازدید از اقدام کشاورزان در طرح انتقال آب را داشت.

89989

سید مهدی حسینی کشاورز دیگری از اصفهانک در ادامه به خبرنگار ما گفت: کشاورزان جهادی وار وارد میدان می شوند و هر جا دست همکاری کشاورزان در دستان همدیگر گره خورد، شاهد نتیجه ای ایده آل هستیم.

وی اظهار کرد: در آینده نزدیک طرح تسطیح زمین های بین مزارع به وسعت 15 هزار متر در دست اقدام است تا بتوان به راحتی در بین مزارع تردد داشت.

1 2 3 5 7 89 photo_2016-04-28_14-44-38

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.