سرویس: اخبار شهرستان 12:59 - پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395

در همایش روسای آموزش و پرورش؛

اقتصاد مقاومتی مد نظر آموزش و پرورش قرار گیرد/ تقدیر از 700 مدیر ترویج سلامت مدارس

رئیس اداره آموزش و پرورش بن رود گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی مناسب از جمله مسائل آموزش و پرورش منطقه ی بن رود است که امید است با پیگیری مسوولین و تامین اعتبار بتوانیم از بار مشکلات منطقه بکاهیم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، در این گردهمایی ریاست اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی بن رود ضمن خوش آمد گویی به کلیه ی میهمانان حاضر در جلسه، میزبانی این گردهمایی را برای منطقه ی بن رود افتخاری بزرگ دانسته و بیان کرد: مجموعه ی آموزش و پرورش منطقه ی بن رود تمام توان خود را به کار گرفته تا این جلسه به نحو مطلوب انجام پذیرد.

محمد حیدری مهرآبادی گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی مناسب از جمله مسائل آموزش و پرورش منطقه ی بن رود است که امید است با پیگیری مسوولین و تامین اعتبار بتوانیم از بار مشکلات منطقه بکاهیم.

IMG_6666

*اقتصاد مقاومتی از نظر مدیرکل

همایش دو روزه ی روسا و مدیران آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونین و روسای ادارات اداره کل و روسای ادارات شهرستان ها ،نواحی و مناطق استان و به میزبانی آموزش و پرورش منطقه ی بن رود برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سفر اخیر هیئت 5 نفره ی وزارت آموزش و پرورش به روسیه، به تشریح وضعیت کنونی آموزش و پرورش در روسیه پرداخت.

محمد حسن قائدی ها در این مراسم ضمن بیان عوامل تاثیر گذار در خلاقیت دانش آموزان، تاکید کرد: مدیران ما باید به جای رسیدگی محض به امور خدماتی و مالی، دانش آموزان را در کار های تربیتی درگیر کرده و جوی شاد را در مدارس ایجاد نمایند.

وی درادامه ضمن اشاره به نام گذاری امسال به نام “اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل” از جانب مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و بیان مطالبه ی استاندار محترم استان اصفهان در زمینه ی اقتصاد مقاومتی، خواستار پیگیری روسای محترم ادارات آموزش و پرورش در هر چه بهتر اجرا کردن این موضوع شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به در پیش بودن هفته ی بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: مبلغ 300000 تومان برای هر یک از معلمان نمونه ی منطقه ای اختصاص یافته است که ادارات با نظر خود می توانند این مبلغ را به معلمان نمونه ی منطقه ای پرداخت نمایند.

وی با ارائه ی نموداری از میزان حضور روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها در جلسات کمیته های فرمانداری، خواستار حضور جدی مدیران در این جلسات و پیگیری مباحث مطرح شده در آن شد.

IMG_6661

*برنامه ریزی در زمینه ی نیروی انسانی باید اولویت آموزش و پرورش باشد.

در این جلسه معاون مالی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن اشاره به راه اندازی سامانه ی ثبت سفارش کتب درسی دوره های ابتدایی و پیش دانشگاهی برای اولین بار، از مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان اصفهان خواست به جد پیگیر ثبت کتب درسی در سامانه باشند تا در آغاز سال تحصیلی 96-95 از نظر سفارش کتاب درسی مشکلی وجود نداشته باشد.

میر پور با اشاره به سختی های سال 1394 از نظر مالی اعلام کرد این سال مالی با 210 میلیارد تومان بدهی بسته شده وبدهی مذکور به سال 95 منتقل شده است و این در حالی است که حدود 3/98 درصد از بودجه ما به حقوق اختصاص می یابد و 7/1 درصد به سایر موارد و این عدد اعتبار 7/1  در سال جدید 73 درصد کاهش دارد.

در ادامه ی جلسه ،معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ضمن اشاره به مشکلات نیروی انسانی در سال تحصیلی گذشته و ازدیاد این مشکل با توجه به آمار ورودی و خروجی دانش آموز و نیروی انسانی، اولویت اول آموزش و پرورش را نیروی انسانی دانست و سرمایه گذاری در این موضوع را سرمایه گذاری در بخش 98 درصدی بودجه ی آموزش و پرورش دانست.

اکبر پناهی با اشاره به اولویت بندی های لازم در ساماندهی نیروی انسانی، خواستار اجرای درست این اولویت بندی ها در مناطق و نواحی آموزش و پرورش شد.

IMG_6143

*تقدیر از مدیران سلامت

همچنین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، بیان کرد: هر چه در ورزش کار کنیم  می تواند از مشکلات آینده ی افراد پیشگیری کند. وی افزود : 700 نفر از مدیران مدارس ما در زمینه ی ترویج سلامت مورد تقدیر قرار گرفتند و این نشان از عزم ما برای ایجاد نشاط و سلامتی در دانش آموزان است. عبدالرضا رییسی بیان کرد: کانون های ورزشی درون مدرسه ای و برون مدرسه ای می توانند برای گذران اوقات فراغت دانش آموزان فعال گردند و نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی اداره کل با بیان محور های دوره ی ابتدایی و گزارشی از فعالیت های حوزه ی آموزش ابتدایی ، توجه به شناسنامه ی سلامت در زمان ثبت نام را از الزمات ثبت نام دانش آموزان در مدارس بیان کرد.

همچنین معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: از بحث اوقات فراغت دانش آموزان نباید غافل شویم و در این راه باید از همکاری و همراهی دیگر سازمان ها،از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر استفاده کنیم.

محمد جواد احمدی گفت: می توان اردو های دانش آموزی را به سمت نمایشگاه های کتاب سوق داد تا دانش آموزان ضمن تفریح، با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا شوند.

گفتنی است در این گردهمایی مدیران از مناطق گردشگری بن رود بازدید کردند.

IMG_6055 IMG_6092 IMG_6478 IMG_6492 IMG_6506 IMG_6519 IMG_6534 IMG_6562 IMG_6605 IMG_6611

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.