سرویس: دسته‌بندی نشده 11:30 - چهارشنبه 08 اردیبهشت 1395

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

هکر ۷۰۰ حساب بانکی در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: یکی از هکرها از طریق بدافزار اطلاعات بانکی ۷۰۰ کاربر را به سرقت برده و از آن‌ها سوء استفاده کرده بود که دستگیر و به مراجع قضایی سپرده شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ اکبر مرتضوی درباره پلمب برخی از کافی‌نت‌ها در اصفهان اظهار داشت: کافی‌نت‌ها باید برخی از الزامات امنیتی مانند نصب دوربین مداربسته، استفاده از نرم‌افزارهای غیرمجاز و محتواهای مجاز و احراز هویت کاربران را رعایت کنند.

وی افزود: اغلب کافی‌نت‌ها این الزامات امنیتی را ندارند که اغلب در موارد ابتدایی 2 مرتبه به آن‌ها آموزش داده و تعهد می‌گیریم و اگر بر فعالیت غیرمجاز خود اصرار داشتند آن زمان کافی‌نت مدنظر پلمب می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پاسخ سؤالی درباره جرم‌های شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: جرم در شبکه‌های اجتماعی بسیار است که به دسته‌های مختلف اقتصادی و اخلاقی تقسیم می‌شود و بر اساس آمار حدود 45 درصد جرائم ما به شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شود.

وی درباره سوء استفاده برخی از هکران از حساب‌های بانکی با استفاده از بدافزارها تصریح کرد: این مسئله در اصفهان نیز وجود دارد و زمانی که مردم از طریق شبکه‌های مجازی و بدافزارها اقدام به تبادل اطلاعات می‌کنند هکر می‌تواند اطلاعات آن‌ها را دریافت کند.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: در این راستا چندی پیش نیز یکی از هکرها از طریق بدافزار اطلاعات بانکی 700 کاربر را به سرقت برده و از آن‌ها سوء استفاده کرده بود، البته دیگر موارد نیز وجود داشته که شخص مدنظر از استانی دیگر بوده و ما این‌گونه موارد را به استان مربوطه ارجاع می‌دهیم.

وی درباره دسته‌بندی جرم‌های شبکه اجتماعی براساس آمار گفت: اولویت‌های جرائم اغلب اقتصادی مانند برداشت از حساب‌ها و کلاه‌برداری اینترنتی است و اولویت‌های بعدی به مسائل اخلاقی بازمی‌گردد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی سعی بر این داشته باشند تا در گروه‌هایی که هویت کاربران آن مشخص است، حضور یابند و برای اطلاعات شخصی خود نیز سیستم‌های امنیتی مناسبی را تعیین کنند تا نفوذ بدافزار به سختی صورت گیرد.

وی افزود: کاربران در بارگیری دیتا باید بسیار دقت داشته باشند و از دریافت فایل از افراد ناشناس پرهیز کنند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.