سرویس: اجتماعی 14:30 - سه شنبه 07 اردیبهشت 1395

مسئول بسیج کارگری اصفهان:

اقدام و عملی جدی در بخش اقتصادی یک ضرورت است/ رکود و عدم صادرات، مشکل اصلی کارخانه ها

یک کارگر تنها حقوق گذران زندگی را صرف روزمره ها کند و اگر خرج های تحصیل و بیماری و … را هم داشته باشد و حقوق او چند ماه پرداخت نشود مشکلاتش هم صدچندان خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، رئیس سازمان بسیج کارگری استان اصفهان گفت: سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار نفر تعدیل نیرو داشته ایم که رهبر معظم انقلاب نیز به این مورد اشاره کردند و خواستار اقدام و عمل جدی برای این مهم هستند.
سعید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تبریک هفته بسیج کارگری و روز جهانی کارگر اظهار کرد: متاسفانه در یکسال اخیر ۶۰درصد کارخانه های متوسط و کوچک با تعطیلی مواجه بودند یا با ۵۰درصد ظرفیت خود کار می کنند.
وی خاطر نشان کرد: همین امر در کنار مسائلی مثل صادرات و حتی افت قیمت نفت و رکود بی سابقه باعث این تعدیل ها و بیکاری کارگران شده است.
این مسئول بسیج کارگری با اشاره به این رکود کم سابقه بویژه در سال ۹۴ خاطر نشان کرد: بیشترین مواجهه رکودی در بخش های صنعتی، تولیدی، کارگری و حتی خدماتی و فنی بود و اینکه رهبر انقلاب اقدام و عمل را در کنار اقتصاد مقاومتی قرار دادند یعنی اینکه خواستار خروج از شعار و انجام اقدام و عمل هستند.
قاسمی مشکلات اقتصادی بویژه در بخش صادرات محصولات را یادآور شد و افزود: طبیعی است کارآفرینان نیز با مشکلاتی مواجه می شوند که نمی توانند آنگونه که شایسته است به کارگرانشان رسیدگی کنند بنابراین آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند.
وی با تاکید بر اینکه حقوق و دستمزد کارگران محدود است و از همین رو پس انداز چندانی ندارند اضافه کرد: همین مسئله باعث می شود یک کارگر تنها حقوق گذران زندگی را صرف روزمره ها کند و اگر خرج های تحصیل و بیماری و …را هم داشته باشد و حقوق او چند ماه پرداخت نشود مشکلاتش هم صدچندان خواهد شد.
قربانی بیان کرد: امروز بسیاری از کارخانه های سطح استان علاوه بر اینکه وام بانکی بدهکارند برای پرداخت هزینه قبوض آب و گازشان مشکل دارند و حتی ذوب آهن و فولاد مبارکه نیز با مشکلاتی در بخش صادرات محصول دست به گریبان هستند.
وی در ادامه هفته بسیج کارگری و روز قشر آن را همزمان با گرامیداشت نام و یاد شهید برونسی عنوان کرد و افزود: ۱۸ حوزه کارگری در مناطق مختلف استان اصفهان فعال هستند که در طول هفته کارگر و بسیج کارگری برنامه های متعددی اجرا می کنند.
مسئول بسیج کارگری اصفهان دیدار کارگران و بسیجیان کارگر کشور و استان اصفهان با رهبر انقلاب را یادآور شد و اظهار کرد: این دیدار فردا چهارشنبه در تهران خواهد بود که ۱۰۰ نفر از استان اصفهان برای این دیدار به تهران اعزام می شوند.
قربانی که خود سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه نصر آباد جرقویه در این هفته است افزود: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز به همین مناسبت سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه در اصفهان است.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه حل غلبه بر مشکلاتی همچون تورم، بیکاری، رکود و دیگر مشکلات اقتصادی است تصریح کرد: این راهبرد باید به عنوان یک گزینه جدی در دولت و مجلس مطرح باشد تا مردم بر سر سفره هایشان آثار تحقق آن را احساس کنند.
قاسمی همچنین تقدیم ۱۴هزار شهید کارگر به نظام و انقلاب اسلامی را یادآور شد و اظهار کرد: شش هزار شهید از این تعداد از استان اصفهان هستند.
به گفته وی، از ۲۳هزار شهید استان اصفهان نیز یک چهارم این شهدا را شهدای جامعه کارگری تشیکیل می دهند که نشان از مجاهدت و آماده به رزم و فداکاری بودن این عزیزان برای دفاع از انقلاب اسلامی دارد.

ششم تا دوازدهم اردیبهشت ماه با عنوان هفته بسیج گارگری نامگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.